ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО КОМПЛЕКСУ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Бубенець І.Г.
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0000-0003-4893-6118
Крисько Ю.А.
Державний біотехнологічний університет
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.22-26

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті обґрунтовано значення використання інструментів цифрового маркетингу у формуванні маркетингового комплексу підприємств ресторанного бізнесу для підвищення конкурентоспроможності закладів, оптимізації взаємодії з клієнтами та збільшення прибутку. Відзначено, що інтеграція сучасних цифрових технологій, таких як великі дані, штучний інтелект, автоматизовані CRM-системи, персоналізований маркетинг та омніканальні комунікації у маркетингову діяльність рестораторів дозволить бізнесу не лише підвищити ефективність рекламних звернень, а й адаптуватися до змін у поведінці споживачів, забезпечуючи довготривалу лояльність клієнтів. За підсумками проведених досліджень сформовано основні зміни у складових маркетингового комплексу 4P під впливом цифровізації, які визначають основні підходи та стратегії ведення ресторанного бізнесу в сучасних умовах. Запропоновано перспективні інструменти формування маркетингового комплексу для підприємств ресторанного бізнесу в умовах цифровізації, які варто впровадити рестораторам.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингові інструменти, цифровізація, ресторанний бізнес, маркетинговий комплекс, цифровий маркетинг.

ПОСИЛАННЯ

1. Котлер Ф. (2021). Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які має знати кожен менеджер. Альпіна Паблішер Україна, 252 с.
2. Smith A. (2022). Digital marketing strategies in the hospitality industry. Oxford: Oxford University Press, 198 р.
3. Гросул В, Балацька Н. (2020). Digital-маркетинг як дієвий інструмент антикризового розвитку підприємства ресторанного бізнесу в період пандемії та її рецесії. Підприємництво та інновації, Вип. 11-2. Pp. 7-12
DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.20
4. McKinsey & Company. How AI is transforming the restaurant industry.
Link: https://www.mckinsey.com
5. Афанасьєва О.П, Бубенець І.Г., Резніченко Д.О. (2024). Маркетингова політика підприємств ресторанного бізнесу в умовах кризи. Революція креативних індустрій: як маркетинг і менеджмент створюють майбутнє : тези доп. I Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (24-25 жовтня 2024 р.). Хмельницький: ХНУ, С. 191-194
Link: https://mr.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/35/zbirnyk-tez_ki_2024.pdf
6. Бубенець І.Г., Олініченко К.С., Христенко С.С. (2025). Маркетингова діяльність підприємств в умовах цифровізації: практичний аспект. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, № 17.
DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-17-04-08
7. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., & Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68 (Special Iss.), Pp. 939-945
DOI: https://doi.org/10.46852/0424-2513.2s.2023.42
8. Бубенець І.Г. (2023). Впровадження сучасних трендів маркетингу в умовах цифрової трансформації економічної системи підприємства. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали міжнар. наук.- практ. конф. Ломжа. Польща, Ч. 1. С. 146-153
Link: https://surli.cc/yvxjhd
9. Гейміфікація у бізнесі: як залучити та втримати клієнтів за допомогою гри? Українські та міжнародні приклади для наслідування.
Link: https://web-promo.ua/ua/blog/gejmifikaciya-u-biznesi/?utm_source
10. Гейміфікація в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі.
Link: https://surl.li/kxkfto