Перейти до вмісту (натисніть Enter)
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Вітюк А.В.
Федченко Ю.С.
Коновенко Н.Г.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті проаналізовано сучасні підходи до викладання вищої математики в умовах трансформації освітнього простору. Висвітлено переваги інтерактивного навчання, гейміфікації, проєктної діяльності та цифрових технологій. Окрему увагу приділено застосуванню математичних програм і розвитку міждисциплінарних зв’язків. Підкреслюється важливість формування практичних навичок і критичного мислення студентів. Розглянуто умови ефективного дистанційного навчання та потребу оновлення педагогічних підходів. Досліджено інноваційні методики оцінювання компетентностей і системи індивідуалізації процесу. Проаналізовано світовий досвід інтеграції математичних дисциплін у професійно-орієнтоване навчання. Висвітлено взаємозв’язок психологічних аспектів сприйняття математики й результативності навчання. Запропоновано шляхи модернізації викладання відповідно до вимог ринку праці.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
вища математика, інтерактивне навчання, цифрові технології, міждисциплінарність, гейміфікація, математичне моделювання
ПОСИЛАННЯ
1. Желавський, О. (2011). Сучасні аспекти методики викладання вищої математики студентам економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, № 22. С. 48-51.
2. Стернік, В., Бурачик, О. (2018). Порівняльна характеристика традиційних та інтерактивних методів навчання. Нова педагогічна думка, № 2. С. 51-53.
3. Дідух, М.М. (2019). Проблеми й основні напрями адаптації студентів до умов навчання в закладах вищої освіти. Юридична психологія, № 25(2). С. 61-69.
4. Bozhko Y. (etc). (2025). Pedagogical activity, contemporary art and philology: main aspects of human development as an individual: collective monograph. International Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 279 р.
5. Новицька Л.І. (2025). Цифровізація вищої освіти в Україні в кризових умовах. Наукові інновації та передові технології, № 3(43). С. 1318–1332.
6. Вадим П. Інтерактивні методи викладання математики: як залучити учнів до активного навчання. BUKI.
7. Волох, Л.В., Кушнiренко, С.В. (2025). Проблемне навчання як складова вивчення вищої математики в технічних вишах. Педагогічна Академія: Наукові Записки, № 17.
8. Гонгало Н. (2022). Реалізація міждисциплінарних зв'язків в процесі навчання вищої математики з використанням MS EXCEL. Фізико-математична освіта, Т. 36. № 4. С. 32–37.
9. Страх, О., Лукашова, Т. (2021). Міждисциплінарні зв'язки при вивченні деяких тем дискретної математики та диференціальних рівнянь. Фізико-математична освіта, Т. 29. № 3. С. 112–118.
10. Hack, C.J. (2016). The benefits and barriers of using virtual worlds to engage healthcare professionals on distance learning programmes. Interactive Learning Environments, No. 24(8). Pp. 1836–1849.
11. Антюшко, Д.П., Володавчик, В.С., Сєногонова, Л.І., Сич, Т.В. (2022). Інтерактивні методи навчання у вищій школі: монографія. Харків: Вид-во Іванченка ІС.
12. Чайка В.М. (2011). Основи дидактики: навч. посібник. К.: Академвидав, 238 с.
13. Класифікація методів навчання (н.д.).
14. Kulik, J.A., & Fletcher, J.D. (2016). Effectiveness of Intelligent Tutoring Systems. Reviewof Educational Research. Vol. 86. No. 1. Pp. 42–78.