Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ТЕНДЕНЦІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ СФЕРИ НАДАННЯ ПОСЛУГ
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті здійснено дослідження маркетингових стратегій інтенсифікації економічних відносин, котрі розвиваються в секторі надання послуг, зокрема – важливим питання є просування самих послуг, яке відбувається за використання маркетингових механізмів та інструментів на міжнародних ринках. Так, в період із 2019 року, коли світова епідемія Covid внесла істотні корективи не лише в методи реалізації товарів, а і в сферу надання послуг, актуалізації набуло питання конкуренції надавачів цих самих послуг та ефективності використання маркетингу як методу просування.
Сьогодні стан міжнародних економічних відносин супроводжується динамічним нарощуванням темпів світової економіки, важливою частиною якої є міжнародний маркетинг, а в сучасних економічних парадигмах світу, котрі характеризуються нестабільністю зовнішнього середовища, конкуренцією та водночас поглибленням економічної кризи і підвищенням бізнес-ризиків, ефективне стратегічне управління маркетинговою діяльністю на міжнародному рівні набуває особливої ролі, а одним із головних засобів протидії посиленій конкуренції виступає міжнародна маркетингова стратегія, адже саме міжнародний маркетинг забезпечує формування як теоретичної, так і практичної основи для результативної діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу. Не є виключенням і сфера послуг, в якій важелі конкурентної боротьби та ефективного просування саме на міжнародних ринках це врахування культурних особливостей, уніфікація послуг відповідним чином, врахування мовної та ментальної адаптації, юридичних норм та технологічного аспекту (важливо для сфери цифрових та digital послуг на міжнародному рівні).
Фактично, міжнародний маркетингу сфері послуг це імплементація ефективних методів розробки, просування та реалізації, а постійні зміни конкурентного середовища обумовлюють необхідність розробки і розвитку механізму міжнародного маркетингу у сфері послуг.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
маркетинг, транснаціональні ринки, стратегія, сфера надання послуг, міжнародний бізнес, адаптація, конкурентоспроможність.
ПОСИЛАННЯ
1. Лук’яненко Д.Г., Поручник А.М., Столярчук Я.М. (2021). Міжнародна економіка: підручник. К.: КНЕУ, 762. c.
2. Циганкова Т.М., Оболенська Т.Є., Чужиков А.В., Федірко О.А., Євдоченко О.О., Лещенко К.А. (2018). Екологізація міжнародної торговельно-маркетингової діяльності: монографія. Київ: КНЕУ.
3. Циганкова Т.М. (2004). Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології: монографія. Київ: КНЕУ, 400 с. ISBN 966-574-619-7.
4. Лук’яненко Д.Г., Поручник А.М., Кальченко Т.В., Рябець Н.В., Тимків І.В. та ін. (2017). Глобальна економіка: навч. посібник. Київ: КНЕУ, 164 с. ISBN 978-966-926-202-8.
5. Лисиця Н.М., Холодний Г.О., Ус М.І. та ін. (2023). Сучасний маркетинг у цифровому просторі: монографія. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 205 с. ISBN 978-966-676-861-5.
6. Українська асоціація маркетингу.
7. Сагер Л.Ю., Сигида Л.О. (2022). Комерціалізація інновацій: захист інтелектуального капіталу, маркетинг та комунікації : монографія. Суми: СДУ, 363 с.
8. Петрашко Л., Мартинюк О. (ред). (2019). Європейські бізнес-практики корпоративної соціальної відповідальності: кейс. Київ: КНЕУ, 239 с. ISBN 978-966-926-298-1.
9. Hitt, M.A., Ireland, R.D., & Hoskisson, R.E. (2019). Strategic Management: Concepts and Cases. Cengage Learning, 592 p.
10. Білоусько Т.М. (2023). Інформаційні технології в маркетинговій діяльності. Економіка та суспільство, № 53. С. 1-7.