АНАЛІТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ В УМОВАХ ОБМЕЖЕНОСТІ БЮДЖЕТУ

Жалдак Г.П.
КПІ ім. Ігоря Сікорського
https://orcid.org/0000-0003-3421-3648
Рекун С.С.
КПІ ім. Ігоря Сікорського
https://orcid.org/0009-0002-6317-2654
Кравченко В.Я.
КПІ ім. Ігоря Сікорського
https://orcid.org/0009-0007-7875-8611
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.202.87-96

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Стаття присвячена аналізу споживчої поведінки представників різних вікових груп українського населення в умовах обмеженого бюджету. У дослідженні особлива увага приділяється вивченню пріоритетів у витратах домогосподарств на продовольчі, непродовольчі товари, а також послуги. У процесі дослідження було здійснено оцінку корисності споживчих благ для кожної вікової категорії, що дозволило виявити відмінності у споживчих підходах молоді, людей середнього та старшого віку. Практична цінність цієї роботи полягає в тому, що отримані результати можуть бути використані для розробки ефективної соціальної політики, спрямованої на підтримку вразливих категорій населення, а також для створення цільових маркетингових стратегій бізнесу. Крім того, дослідження може стати основою для розробки освітніх програм з підвищення рівня фінансової грамотності, що є особливо актуальним в умовах економічної нестабільності.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

споживчий кошик, продовольчі товари, непродовольчі товари, послуги, корисність товарів, вікові групи, споживча поведінка, обмежений бюджет.

ПОСИЛАННЯ

1. Котлер Ф., Келлер К.Л. (2016). Маркетинг менеджмент : підручник. 15-те вид. К.: Вільямс, 896 с.
2. Самуельсон П.А., Нордгаус В.Д. (1998). Економіка: підручник. К.: Основи, 1023 с.
3. Лібанова Е.М. (2003). Доходи населення і соціальна політика в умовах ринкових перетворень : підручник. К. : Вища школа, 591 с.
4. Черенько Л.М. (2021). Модель рівня життя в умовах соціально-економічної нестабільності: монографія. К.: Ін-т демогр. та соц. досліджень ім. М.В. Птухи НАН України, 423 с.
Link: https://idss.org.ua/arhiv/Model.pdf?utm
5. Державна служба статистики України.
Link: https://ukrstat.gov.ua
6. Mankiw, N.G. (2020). Principles of Economics (9th ed.). Cengage Learning.
7. Maslow, A.H. (1943). A Theory of Human Motivation. Psychological Review, No. 50(4). Pp. 370–396.
8. Modigliani, F., & Brumberg, R. (1954). Utility Analysis and the Consumption Function: An Interpretation of Cross-Section Data. Rutgers University Press.
9. Ірха Т. Вплив соціально-культурних факторів на поведінку споживачів.
Link: https://dspace.wunu.edu.ua/bitstream.pdf
10. Психологічні чинники внутрішнього впливу на поведінку споживача. Підручники онлайн.
Link: https://pidru4niki.com/marketing