ФОРМУВАННЯ ПОТЕНЦІАЛУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Павлюк Ю.В.
Державний біотехнологічний університет
https://orcid.org/0009-0000-7630-3292
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.202.223-229

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Зазначено, що категорію конкурентоспроможності потенціалу підприємств розглядають як інтегральне відображення, або оцінку поточних та перспективних можливостей в забезпеченні діяльності підприємства. Систематизовано складові потенціалу конкурентоспроможності підприємства та відмічено, що він зорієнтований як на внутрішнє, так і зовнішнє середовище роботи підприємства. Підкреслено, що важливим завданням забезпечення конкурентоспроможності є виявлення, систематизація та аналіз усіх елементів потенціалу конкурентоспроможності. Конкурентний потенціал розглядається як система, під впливом складових якої, формується сукупність конкурентних переваг підприємства. Надана характеристика складових елементів потенціалу конкурентоспроможності. Зазначено, що елементи конкурентного потенціалу мають неоднорідний вплив на загальний рівень потенціалу конкурентоспроможності підприємства. Оцінка ефективності конкурентоздатності потенціалу підприємства базується на оцінці віддачі, від кожного складового типу потенціалів. Ключовою характеристикою щодо оцінки конкурентоспроможності потенціалу кожного підприємства виступає його здатність до гнучких змін та адаптації в умовах постійно змінюваного зовнішнього середовища. Наголошено, що в умовах глобалізації саме нематеріальний потенціал стає основою не лише існування, але й динамічного розвитку та довгострокового процвітання бізнесу.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

конкуренція, ринкова економіка, конкурентоспроможність, управління конкурентоспроможністю, потенціал конкурентоспроможності.

ПОСИЛАННЯ

1. Рікардо Д. (1993). Начала політичної економії та оподаткування. Антологія економічної класики. Київ: Просвіта, С. 428.
2. Маршалл А. (2008). Основи економічної науки. Kиїв: Вища школа, 832 с.
3. Дмитрієв І.А., Кирчата І.М., Шершенюк О.М. (2020). Конкурентоспроможність підприємства: навч. посібник. Харків: ФОП Бровін О.В., 340 с.
4. Sveiby, K.E. (2018). Methods for Measuring Intangible Assets.
Link: https://www.researchgate.net/publication/327982460_Methods_for_Measuring_Intangible_Assets
5. Гелбрейт Джон Кеннет (2000). Економічна енциклопедія: в 3-х томах. Т. 1. Київ: Вид. центр «Академія», Т 1. C. 257-259.
6. Стюарт Т. (2007). Інтелектуальний капітал. Нове джерело багатства організацій / пер. с англ. В.А. Ноздриної, 366 с.
7. Веллінгтон Дж. (2004). Конкурентоспроможність транснаціональних корпорацій: монографія. Київ: Бліц–Інформ, 532 с.
8. Porter M.E. (1986). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitions. N.Y. : Free Press, 406 p.
9. Богацька Н.М. (2020). Особливості оцінки конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка, № 4.
Link: https://ir.vtei.edu.ua/card.php?lang=en&id=26768
10. Мануйлович Ю.М. (2013). Дослідження сутності та трактування поняття конкурентоспроможності підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 4. С. 274-282.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2013_4_28
11. Міненко М.А. (2019). Стійкі конкурентні переваги в умовах глобалізації ринку. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут», № 16. С. 242-251.
12. Власенко В.В., Порфіренко В.І., Гребельник М.М. (2020). Суть та види конкурентних переваг підприємства. Інфраструктура ринку, Вип. 49. С. 97−103.
DOI: https://doi.org/10.32843/ infrastruct49-19
13. Тараненко І.В. (2019). Механізми реалізації глобальних стратегій інноваційної конкурентоспроможності. Економічний простір, № 141. С. 113-126.
DOI: https://doi.org/10.30838/ P.ES.2224.100119.113.350
14. Кузнєцова К.О. (2013). Конкурентоспроможність підприємства на основі ресурсного потенціалу. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут», № 10. С. 219-223.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2013_10_37
15. Адаменко О.А. (2020). Концептуальні засади конкурентоздатності розвитку підприємств. Наукові праці Національного університету харчових технологій, № 35. С. 5-10.
16. Таран О.М., Павлюк Ю.В. (2025). Стратегічне планування конкурентоспроможності підприємств в умовах невизначеності. Економічний простір, № 198. С. 123-129.
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.198.123-129
17. Стельмах Х.П. (2020). Модернізація основних засобів підприємств в умовах інвестиційного розвитку: дис ... канд. екон. наук: 08.00.04. Львів: НУ «Львівська політехніка», 223 с.