Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ВПЛИВ ЯКОСТІ БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА В КРАЇНАХ-УЧАСНИЦЯХ ІНІЦІАТИВИ «ПОЯС І ШЛЯХ» НА ПРЯМІ ІНОЗЕМНІ ІНВЕСТИЦІЇ З КИТАЮ (in English)
Цзяньфу Є
Західноукраїнський національний університет
Зварич І.Я.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У цій статті розглядається, як рівень сприяння інвестуванню в країнах ініціативи «Один пояс, один шлях» впливає на прямі іноземні інвестиції Китаю. Як основне джерело глобальних зовнішніх інвестицій, інвестиційна діяльність Китаю формується різними рівнями сприяння інвестуванню в різних країнах. Поточні дослідження мають два ключові обмеження: вони не враховують повною мірою терміни реалізації ініціативи «Один пояс, один шлях» та не враховують особливості інвестиційної відкритості країн. Щоб усунути ці прогалини, це дослідження аналізує дані з 58 країн ініціативи «Один пояс, один шлях» за 2008–2024 роки та дані про бізнес-середовище за 2023 рік. Дослідження кількісно визначає рівні сприяння інвестуванню за допомогою показників бізнес-середовища, класифікує країни за рівнем сприяння та використовує розширену гравітаційну модель для емпіричного аналізу.
Результати показують, що посилене сприяння інвестуванню в країнах ініціативи «Один пояс, один шлях» значно збільшує прямі іноземні інвестиції Китаю. Однак вплив залишається незмінним до та після запуску ініціативи, ймовірно, через постійне впровадження, регіональну політичну нестабільність та нерівність в економічному розвитку країн-учасниць. Аналіз країн, згрупованих за рівнем відкритості для інвестицій, виявляє різноманітні наслідки: покращене сприяння значно сприяє китайським інвестиціям у країнах з низьким рівнем відкритості для інвестицій, має обмежений вплив у країнах із середнім рівнем відкритості та демонструє сильний стимулюючий ефект у країнах з високим рівнем відкритості.
На основі цих висновків у цій статті рекомендується: (1) просування переговорів щодо сприяння інвестиційним інвестиціям, посилення управління кордонами, спрощення адміністративних дозволів та узгодження з міжнародними стандартами; (2) поглиблення торговельної та інвестиційної співпраці, підвищення порогових значень проектів, сприяння трансформації підприємств та розробка нових моделей співпраці, таких як онлайн-виставкові зали; (3) сприяння будівництву «Дві країни, два парки» між країнами «Поясу та шляху» та Китаєм для демонстрації успішної співпраці; (4) посилення інституційного розвитку, оптимізація бізнес-середовища, підвищення конкурентоспроможності та встановлення ефективного обміну інформацією між урядом та підприємствами; (5) зміцнення верховенства права, вирішення питань схвалення МСП та вдосконалення нормативних актів; та (6) впровадження диференційованих стратегій, заснованих на відкритості для інвестицій, – пріоритезація оптимізації бізнес-середовища для країн з низьким та високим рівнем відкритості, одночасно заохочуючи країни із середнім рівнем відкритості до покращення управління ризиками та міжнародної співпраці. Ці рекомендації спрямовані на сприяння інвестиційній співпраці між Китаєм та країнами «Поясу та шляху», сприяння взаємній вигоді та спільному розвитку.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
ініціатива «Пояс і шлях», рівень сприяння інвестуванню, прямі іноземні інвестиції, інвестиційне бізнес-середовище, прямі іноземні інвестиції, оптимізація бізнес-середовища, гравітаційна модель.
ПОСИЛАННЯ
1. Zhang, B. (2006). International comparison of enterprise business environment indicators and China's countermeasures. Economic Review, (10).
2. Benjamin, P., Bhorat, H., & Cheadle, H. (2010). The cost of "doing business" and labour regulation: The case of South Africa. International Labour Review, 149(1), 73–91.
3. Berger, R., & Herstein, R. (2014). The evolution of business ethics in India. International Journal of Social Economics, 41(11), 1073–1086.
4. The "Doing Business" index on minority investor protection: The case of Singapore. (2016). Singapore Journal of Legal Studies, (1), 1–20.
5. Quer, D., Claver, E., & Rienda, L. (2010). Doing business in China and India: A comparative approach. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 2(2), 147–155.
6. Hamplová, E., & Provazníková, K. (2014). Assessment of the business environment competitiveness in the Czech Republic and EU. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 109, 1264–1269.
7. Ahmad, M., & Singh, R. (2017). An empirical study on ease of doing business with specific reference to BRICS nations. Pranjana: The Journal of Management Awareness, 20(1), 1–12.
8. Amankwah-Amoah, J., Osabutey, E. L. C., & Egbetokun, A. (2018). Contemporary challenges and opportunities of doing business in Africa: The emerging roles and effects of technologies. Technological Forecasting and Social Change, 131, 171–183.
9. Lyons, M., Brown, A., & Msoka, C. (2014). Do micro enterprises benefit from the 'Doing Business' reforms? The case of street-vending in Tanzania. Urban Studies, 51(8), 1593–1612.
10. Lai, X. (2020). Which business environment optimization policies are more effective for economic growth? — Evidence from 162 global economies. Chinese Public Administration, (04), 43–49.
11. Zhang, Y., & Liu, L. (2020). Can business environment improvement promote foreign direct investment? International Business (Journal of University of International Business and Economics), (1), 59–70.
12. Chen, S., & Guo, Y. (2021). Host country business environment and home country outward foreign direct investment — An empirical study based on China's OFDI to Belt and Road countries. Forum of World Economics & Politics, 346(3), 78–105.
13. Besley, T. (2015). Law, regulation, and the business climate: The nature and influence of the World Bank Doing Business project. Journal of Economic Perspectives, 29(3), 99–120.
14. Hallward-Driemeier, M., & Pritchett, L. (2015). How business is done in the developing world: Deals versus rules. Journal of Economic Perspectives, 29(3), 121–140.
15. Wang, Y., Han, L., Li, Y., et al. (2021). Host country business environment and China's Belt and Road investment distribution choice. Journal of Inner Mongolia University (Natural Science Edition), 52(2), 45–52.
16. Liu, Y. (n.d.). Research on the construction and measurement of China's business environment evaluation index system [Unpublished doctoral dissertation]. Liaoning University.