МАРКЕТИНГОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ: ЗНАЧЕННЯ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ І МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА

Сотник А.А.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-0217-988X
Ткачук Г.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-6188-3028
Біляк Т.О.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-3868-9259
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.206.164-170

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто сутність та значення маркетингового ціноутворення в системі стратегічного менеджмент-маркетингу підприємства. Обґрунтовано, що маркетингове ціноутворення є не лише інструментом формування прибутку, але й важливим засобом позиціонування бренду, забезпечення його конкурентоспроможності та довгострокового розвитку. Показано, що ефективна цінова політика потребує системного використання маркетингових досліджень і аналітики, що дає можливість ураховувати поведінкові особливості споживачів, ринкові тренди, дії конкурентів. Наголошено на значенні конкурентного аналізу цін як інструменту оцінки ринкових позицій підприємства та визначення оптимального діапазону цінових стратегій. Доведено, що комплексний підхід до маркетингового ціноутворення інтегрує інструменти стратегічного менеджменту, сприяє підвищенню ефективності бізнес-рішень, мінімізації ризиків і забезпеченню досягнення цілей сталого розвитку підприємства в умовах високої динамічності ринкового середовища.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингова цінова політика, маркетингове ціноутворення, маркетингові дослідження цін, планування цін, контроль цін, стратегічний менеджмент-маркетинг.

ПОСИЛАННЯ

1. Бабух І.Б. (2024). Ціноутворення в системі маркетингового аналізу: теоретичні підходи. Економічний простір, № 189. С. 328-332.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-57
2. Бараник З.П., Буксіна І.В., Резніченко А.О., Тітов В.В., Артеменко А.І. (2023). Маркетингове ціноутворення на продукцію як елемент конкурентоспроможності підприємств. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку, № 30.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2023_30_10
3. Приймак Н.С., Барабанова В.В., Ніконенко Б.Ю. (2023). Особливості маркетингового ціноутворення в сучасних умовах ведення бізнесу. Торгівля і ринок України, № 1(53). С. 100-107.
DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2025.2.55
4. Череп О.Г., Коцеруба А.В. (2021). Маркетингове ціноутворення в умовах вільного ринку. Вісник Хмельницького національного університету, № 292. С. 140-144.
DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-292-2-23
5. Gao, R. (2023). On the Importance of Pricing Strategy in Marketing Strategy: A Case Study of Lululemon. Frontiers in Business, Economics and Management, No. 10(1). Pp. 158-161.
DOI: https://doi.org/10.54097/fbem.v10i1.10234
6. Kienzler, M., & Kowalkowski, C. (2017). Pricing strategy: A review of 22 years of marketing research. Journal of Business Research, No. 78. Pp. 101–110.
Link: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2980648
7. Як провести аналіз ціноутворення конкурентів для встановлення ринкових цін. (2023). Pricer24.
Link: https://surl.li/agcmee
8. Аналіз цін конкурентів в інтернеті. (2025). PriceControl.
Link: https://www.pricecontrol.com.ua/ua/5-zasobiv-analizu-konkurentiv
9. Competitive Pricing Strategy: Benefits and Disadvantages. (2025). PROS.
Link: https://surl.li/wmenzk
10. The Art of Price Setting: Strategies for Success. (2024). Rubick.ai.
Link: https://surl.lu/mtgfaw
11. Seo, K., Go, S., & Kim, B. (2020). Pricing strategies under markets with time gap between purchase and consumption. Journal of Business Research, No. 111. Pp. 286–296.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.01.066