Перейти до вмісту (натисніть Enter)
МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Окландер Т.О.
Саламаха П.І.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Стаття присвячена дослідженню конкурентоспроможності потенціалу будівельних підприємств та методів його оцінки. В умовах глобальної конкуренції визначення конкурентоспроможності стає критичним для забезпечення фінансової стійкості будівельних підприємств. Основними показниками конкурентоспроможнос-ті є якість продукції, управління ресурсами, інноваційні рішення та адаптивність до змін. Досліджено вплив зовнішніх (ринкова кон'юнктура, державне регулювання) та внутрішніх (ефективність управління, якість виробництва) факторів на позиції підприємств на ринку. З метою оцінки конкурентоспроможності розглянуто ключові методи: SWOT-аналіз, бенчмаркінг, модель Портера, аналіз життєвого циклу продукції та оцінку фінансової ефективності. Виявлено, що для комплексної оцінки конкурентоспроможності будівельних підприємств необхідно комбінувати кілька підходів, що дозволить підприємствам ефективніше адаптуватися до ринкових викликів і забезпечити довгострокову конкурентну перевагу.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
конкурентоспроможність, будівельні підприємства, фактори впливу на конкурентоспроможність, методи оцінки конкурентоспроможності, особливості функціонування будівельних підприємств, фінансова стійкість
ПОСИЛАННЯ
1. Діденко О.Є., Жураківський П.І. (2017). Модель управління конкурентоспроможністю підприємства. Ефективна економіка.
2. Kouskoura, A.; Kalliontzi, E.; Skalkos, D.; Bakouros, I. (2024). Assessing the Key Factors Measuring Regional Competitiveness. Sustainability, Vol. 16. Iss. 6. 2574.
3. Hoinaru, R.; Năstase, M. A (2019). Balanced Approach: Brexit from Political and Business Perspectives. Proc. Int. Conf. Bus. Excell, No. 13. Pp. 804-816.
4. Лапчук Я.С.; Дуб М.Г. (2024). Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології, Вип. 8. № 1. С. 109-122
5. Ordóñez de Pablos, P. (2024). "Editorial: Digital technologies, innovation and competitiveness: shaping the future of economies and societies", Journal of Science and Technology Policy Management, Vol. 15 No. 4, Pp. 657-662
6. Нечипоренко В.В., Шумкова О.В., Шумкова В.І. (2024). Інноваційний маркетинговий менеджмент конкурентоспроможності продукції соціально-відповідального підприємства. Східна Європа: економіка, бізнес та управління, Вип. 1(42). С. 120-125
7. Райко Д.В., Конохова З.П. (2024). Роль інформаційних технологій у підвищенні конкурентоспроможності малих та середніх підприємств в умовах цифрової економікис. Ефективна економіка : електрон. Журнал, № 6.
8. Березіна Л.М., Вараксіна О.В., Олійник А.С., Рак А.Г. (2021). Теоретико-методологічні основи управління конкурентоспроможністю підприємства. Агросвіт. № 21-22. С. 35-42
9. Котельникова Ю. (2022). Підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах цифровізації. Innovation and Sustainability, No. 4. Pp. 101-108
10. Краус Н.М., Голобородько О.П., Краус К.М. (2018). Цифрова економіка: тренди та перспективи авангардного характеру розвитку. Ефективна економіка, №. 1.
11. Буряковська Г.С. (2018). Конкурентоспроможність підприємств: навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури. 432 с.
12. Іваненко М.П., Стороженко О.І. (2020). Бенчмаркінг як інструмент оцінки конкурентоспроможності підприємств. Економіка і час, № 3. С. 45-54
13. Мельник Л.Г. (2019). Життєвий цикл продукції у будівельній галузі: економічні аспекти. Науковий журнал. № 2. С. 67-74
14. Смирнов К.В. (2021). Фінансова ефективність будівельних підприємств: методи оцінки. Економіка підприємства, № 6. С. 82-90