РЕБРЕНДИНГ МІСТА ДНІПРА КРІЗЬ ПРИЗМУ СТРАТЕГІЧНОГО БАЧЕННЯ НАПРЯМІВ ЙОГО ПОВОЄННОГО РОЗВИТКУ

Карасьов Є.Ю.
НТУ «Дніпровська політехніка»
Матвеєва О.Ю.
НТУ «Дніпровська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-3344-1497
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.196.19-28

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Стаття досліджує підхід до ребрендингу міста Дніпра як багатогранний інструмент повоєнного відновлення та сталого розвитку міського середовища. Автори аналізують історичні, культурні та економічні чинники, які формують унікальну ідентичність міста, й окреслюють роль брендингу у зміцненні конкурентоспроможності Дніпра на регіональному та глобальному рівнях. Особлива увага приділяється інтеграції стратегій диференціації та трансформаційних підходів у планування розвитку міста, спрямованих на соціальну згуртованість, розвиток інноваційного потенціалу та екологічну стійкість. Застосовані методи включають аналіз стратегічних документів, результатів соціологічного дослідження та кейсу брендингу. Основні результати включають рекомендації щодо адаптації брендингової стратегії Дніпра до повоєнних викликів, включаючи створення оновленого образу та місії міста, що поєднує культурну спадщину, інновації та відкритість до міжнародної співпраці, з оборонною роллю. Доцільність ребрендингу пояснена необхідністю реформулюваня місії Дніпра під час війни та у післявоєнній перспективі з метою залучення людського капіталу та розширення ресурсних можливостей міста. Зміст рекомендацій охоплює перегляд традиційних складових бренду міста на основі його SWOT-аналізу, а також додання нової – цінності та сучасні пріоритети містян, що визначає настрої та очікування від спільного управління повоєнним розвитком міста у локальному та глобальному вимірах.
Результати дослідження можуть бути використані як основа для подальших наукових розробок у галузі міського брендингу та постконфліктної ревіталізації територій, а також для формування практичних рішень у межах стратегії розвитку «Дніпро-2030».

КЛЮЧОВІ СЛОВА

публічне управління, ребрендинг, місто Дніпро, стратегічне бачення, сильні сторони, управління розвитком, спільнодія, органи місцевого самоврядування, колаборативне управління

ПОСИЛАННЯ

1. Буднікевич І., Заблодська І., Бастраков Д. (2023). SMART-концепція інноваційного просторового розвитку: досвід розвинутих країн. Modeling the Development of the Economic Systems, № 4. С. 99–106
DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2023-10-13
2. Gathen C., Skoglund W., Laven D. (2021). The UNESCO creative cities network: A case study of city branding. New Metropolitan Perspectives: Knowledge Dynamics and Innovation-driven Policies Towards Urban and Regional Transition. Vol. 2. Springer International Publishing, Pp. 727–737
3. Hospers G.J. (2020). A short reflection on city branding and its controversies. Tijdschrift voor economische en sociale geografie, No. 111(1). Pp. 18–23
4. Jokela S. (2020). Transformative city branding and the evolution of the entrepreneurial city: The case of ‘Brand New Helsinki’. Urban Studies. Vol. 57. No. 10. Pp. 2031–2046
5. Insch A. (2014). Positioning cities: Innovative and sustainable strategies for city development and transformation. Place Branding and Public Diplomacy, No. 10. Pp. 249–252
6. Moilanen T. (2015). Challenges of city branding: A comparative study of 10 European cities. Place Branding and Public Diplomacy, No. 11. Pp. 216–225
7. VanHoose K., Hoekstra M., Bontje M. (2021). Marketing the unmarketable: Place branding in a postindustrial medium-sized town. Cities, No. 114. Стаття № 103216.
8. Ma W., de Jong M., Hoppe T., de Bruijne M. (2021). From city promotion via city marketing to city branding: Examining urban strategies in 23 Chinese cities. Cities, No. 116. Стаття № 103269.
9. Jones S., Kubacki K. (2014). Branding places with social problems: A systematic review (2000–2013). Place Branding and Public Diplomacy, No. 10. Pp. 218–229
10. Wan F., Li J. (2024). Navigating the digital age: City branding in the era of social media and digital transformation. Journal of the Knowledge Economy, Pp. 1–34
11. Skinner H. (2021). Place Branding – The Challenges of Getting It Right: Coping with Success and Rebuilding from Crises. Tourism and Hospitality, Vol. 2. No. 1. Pp. 173–189
DOI: https://doi.org/10.3390/tourhosp2010010
12. Belabas W., Eshuis J., Scholten P. (2020). Reimagining the city: Branding migration-related diversity. European Planning Studies, Vol. 28. No. 7. Pp. 1315–1332
13. Al-Hinkawi W.S., Zedan S.K. (2021). Branding for cities: The case study of Baghdad. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, Vol. 779(1)
14. Стратегія розвитку міста Дніпра «Стратегія Дніпра 2030». (2020).
Link: https://dniprorada.gov.ua/upload/editor/strategiya_osnovnij_dokument_1.pdf
Головне управління статистики у Дніпропетровській області.
Link: http://www.dp.ukrstat.gov.ua
16. Чикаренко І.А., Маматова Т.В., Чикаренко О.О. (2020). Стратегія регіонального розвитку на основі смарт-спеціалізації: методологічні засади. Аспекти публічного управління, Т. 8. № 1. С. 30–42
DOI: https://doi.org/10.15421/152003
17. Matveieva O., Mamatova T., Borodin E., Gustaffson M., Wihlborg E., Kvitka S. (2024). Digital Government in Conditions of War: Governance Challenges and Revitalized Collaboration Between Local Authorities and Civil Society in Provision of Public Services in Ukraine. HICCS-57: 2024 Hawaii International Conference on System Sciences, Pp. 2002–2011
Link: https://hdl.handle.net/10125/106628
18. Концептуальна ідея бренду міста Дніпро та його логотипу.
Link: http://www.dniprodesign.dp.ua/projects/logo/
19. Матвеєва О.Ю., Міняйло А.С. (2015). Інвестиційна привабливість регіону в контексті формування засад забезпечення його сталого розвитку. Аспекти публічного управління, № 11-12. С. 77–88
20. Матвеєва О., Мунько А. (2023). Упровадження концепції розумного міста у процеси цифрової трансформації України заради сталого розвитку. Науковий вісник: Державне управління, № 1(13). С. 138–162