КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

Мельничук О.П.
Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету
http://orcid.org/0000-0003-2180-932X
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.194.170-176

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Досліджено джерела сучасних авторів, щодо теоретичних дефініцій в галузі стратегічного управління міжнародною діяльністю. Визначено підходи до розробки стратегій. Окреслено фактори успішного стратегій експорту. Надано порівняльну характеристику стратегій виходу на зовнішні ринки в залежності від різнома-нітних факторів. Визначено переваги та недоліки кожної стратегії. Розглянуто стратегії з точку зору ін-струментів, що застосовано. Наголошено на необхідності комплексного багатогранного підходу. Наведено особливості виходу підприємства на зовнішній ринок та можливі труднощі на кожному етапі. Зазначено ал-горитм формування комплексного підходу до реалізації та контролю за виконанням стратегії. Окреслено осно-вні принципи успішності виходу на зовнішні ринки. Для успішної реалізації обраних стратегій зазначено мето-ди оцінки та прогнозування параметрів зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Надано хара-ктеристика якісним і кількісним методам моделювання.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

експортні стратегії, інструменти реалізації стратегій, комплексний підхід, оцінка середовища, методи про-гнозування

ПОСИЛАННЯ

1. Богацька Н.М. (2019). Розроблення стратегії міжнародної економічної діяльності підприємства при виході на зовнішні ринки. Ефективна економіка, № 4.
Link: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2019/44.pdf
2. Балабанова Л.В. (2021). Стратегічні маркетингові рішення у конкурентній діяльності підприємств. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 3. С. 18-27
Болотіна І.М., Семенець М.В. (2022). Розвиток стратегії просування товарів на зовнішній ринок. Ефективна еко-номіка, № 1.
Link: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2022/86.pdf
4. Бутко М.П. (2019). Регіональні стратегії розвитку підприємництва в умовах глобалізації. Економічний часопис, С. 57-66
5. Власова К.М. (2019). Концептуальні засади формування стратегії подолання бар'єрів входу підпри-ємств на нові зовнішні ринки. Економіка АПК, № 7. С. 83-91
6. Залога З.М. (2018). Розвиток бізнесу: стратегія, проектування, організація та діяльність фірми (тестові за-вдання) : навч. посіб. / [З. М. Залога та ін.]; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка, Екон. ф-т, Каф. економіки підпри-ємства. Львів : Растр - 7, 284 с.
7. Іващенко Г.А. (2021). Формування зовнішньоекономічної стратегії підприємства. Ефективна економі-ка, № 5.
Link: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2021/103.pdf
8. Карасьова Н.А. (2020). Міжнародний бізнес: практикум : спец. "Міжнародні відносини, суспільні ко-мунікації та регіональні студії", "Міжнародні економічні відносини". Київ : Ліра-К, 74 с.
9. Кацемір Я. (2021). Позиціонування підприємства на зовнішньому ринку. Економіка та суспільство, № 34.
Link: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1004/962
10. Ковтун О.І. (201). Стратегія підприємства : навч. посіб. Львів: Новий Світ, 324 с.
11. Хринюк О., Ганіч С. (2022). Торговельна політика підприємств: стратегії виходу на зовнішній ринок. Економіка та суспільство, № 40.
Link: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1447/1392