МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЯК КАТАЛІЗАТОР РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Самойленко Л.Я.
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-0335-3077
Кравченко О.О.
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-8776-4462
Кулибаба З.М.
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.194.83-86

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ


У статті досліджується роль місцевого самоврядування як каталізатора розвитку соціального підприємництва в Україні на тлі процесів децентралізації. Особлива увага приділяється аналізу того, як місцеві органи влади можуть сприяти створенню та розвитку соціальних підприємств через різноманітні механізми підтримки. У дослідженні представлено і низку викликів, з якими стикаються як соціальні підприємці, так і місцеві органи влади. У результаті дослідження пропонуються рекомендації щодо підтримки соціальних підприємств з боку місцевого самоврядування, зокрема, йдеться про необхідність розробки цільових програм підтримки соціального бізнесу, запровадження освітніх та інформаційних ініціатив для підвищення рівня обізнаності населення та місцевих чиновників, а також спрощення нормативно-правової бази для діяльності соціальних підприємств. Реалізація цих заходів сприятиме ефективнішій взаємодії між місцевим самоврядуванням та соціальними підприємцями, що у своїй програмі забезпечить сталий соціально-економічний розвиток громади, підвищення якості життя та вирішення важливих соціальних проблем на місцевому рівні.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

місцеве самоврядування, державне управління, соціальне підприємництво, соціальна відповідальність, , децентралізація, соціальні інновації

ПОСИЛАННЯ

1. Барна М., Мороз С. Сучасний стан розвитку малого підприємництва в Україні та ефективність регуляторної політики в цій сфері. Економічний дискурс. 2019. № 1. С. 46–54
2. Бориславська О. Місцеве самоврядування як форма децентралізації та гарантія демократичного та політичного режиму. Вісник Львівського університету. Сер. Юридична. 2011. № 52. C. 26–27
3. Винятинська Л.В., Сенчук І.В. Оцінка стану та тенденцій розвитку малого підприємництва в Україні. Науковий погляд: економіка та управління. 2018. № 1(59). С. 42–49
4. Воронич К.М. Міжнародний досвід організації малого бізнесу та можливість його впровадження в Україні. Науковий вісник НЛТУ України. 2011. Вип. 21.10. С.184-189
5. Ковалевська А. В., Нечипоренко Я. Є. Підприємництво на базі громади як особливий вид соціального підприємництва. Науковий журнал «Молодий вчений». 2019. Вип. 7(71). С. 134-141
6. Крисак А. О., Мусятовська О. С. Проблеми та перспективи розвитку малого бізнесу в Україні. Економіка та держава. 2018. № 12. С. 68–73
DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2018.12.68
7. Нагорна Н. С. Особливості розвитку соціального підприємництва в умовах воєнного стану. Психологічні студії. 2020 № 2. С.146-154
8. Сушкова О., Осадчий Є. Оцінка впливу малого та середнього бізнесу на економічний розвиток та фінансову спроможність територіальних громад різних рівнів в Україні. Проблеми та перспективи розвитку економіки та управління. 2021. № 2 (26). С. 141-154