Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Коваль О.В.
Вінницький національний аграрний університет
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті розглядаються теоретичні основи інвестиційної діяльності транспортно-логістичних підпри-ємств, які є ключовими учасниками глобальної економіки та відіграють важливу роль у забезпеченні ефектив-ності ланцюгів постачання. Інвестиції в цю сферу дозволяють модернізувати інфраструктуру, впроваджувати новітні технології та підвищувати продуктивність, що в свою чергу сприяє зростанню ринків та економічних систем. У статті акцентується увага на різних визначеннях терміна «інвестиції», представлених такими еко-номістами, як І. Фішер та Дж. М. Кейнс, що підкреслює важливість стратегічного розвитку підприємств у контексті інвестиційної діяльності. Також розглядається роль інвестицій у забезпеченні безперебійного функ-ціонування ланцюгів постачання, що охоплює розвиток інфраструктури, закупівлю нового транспорту, авто-матизацію та цифровізацію управлінських процесів. Описано ключові напрямки інвестування в транспортно-логістичних підприємствах, серед яких модернізація транспортного парку, впровадження інформаційних тех-нологій, покращення інфраструктури та підвищення кваліфікації персоналу. Вказується, що ефективна діяль-ність транспорту є важливим чинником для формування валового внутрішнього продукту країни, розвитку міжнародних відносин і створення сприятливого економічного клімату.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
інвестиції, транспортно-логістична сфера, транспортні підприємства, капітальні інвестиції, інновації, тран-спорт
ПОСИЛАННЯ
1. Державна служба статистики України
2. Закон України «Про інноваційну діяльність» від 4 липня 2002 року № 40-IV.
3. Кейнс Дж. М. (2002). Загальна теорія зайнятості, відсотка і грошей. Київ: Аспект-Пресс, 320 с.
4. Кукушка І.В. (2022). Інноваційний розвиток транспортних підприємств України. Економіка і суспільс-тво, Вип. 43.
5. Новальська Н.І., Клименко В.В. (2021). Інвестиційно-інноваційна діяльність транспортно-логістичних підприємств в умовах сучасного бізнес-середовища. Економіка та управління підприємством. Том 32(71). № 4. С. 64-69
6. Портер М. (2006). Конкурентна перевага: Створення і підтримка ефективної діяльності. Київ: Альпіна Паблішер, 715 с.
7. Степаненко С.В., Городецька Т.Е., Руденко С.В. (2023). Інвестиційна складова розвитку транспортної системи України. Економічний простір, № 184. С. 123128
8. Томашук І.В., Томашук І.О. (2023). Кредитування аграрних підприємств як ефективне джерело інвес-тиційної діяльності. Управління змінами та інновації, № 7. С. 74-84
9. Фішер І. (1993). Теорія процента: Переклад з англ. М.: Дело, 622 с.
10. Хаєцька О.П. (2020). Шляхи підвищення міжнародної інвестиційної привабливості України. Економі-ка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики, № 3 (53). C. 113-130
11. Хаєцька О.П. (202). Інноваційно-інвестиційне забезпечення розвитку аграрного сектору економіки Ук-раїни. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики, № 2(68). C. 23-141
12. The Logistics Performance Index and Its Indicators.
13. Peleckiene V., Peleckis K., Klymchuk A., Tomashuk I., (2022). Semenyshyna I. Economic growth, motorization level, traffic safety: are they related. Independent Journal of Management & Production (IJMP), Vol. 13. No. 3. Рp. 93-106
14. Tomashuk I.V., Tomashuk I.O. (2021). Enterprise development strategy: innovation and internal flexibility. Сolloquium-journal, № 3(90) Vol. 4. Рp. 51-66