Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ РИНКОВИХ ЗМІН
Опалько В.В.
Дроботова М.В.
Сологуб М.П.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті інтерпретовано поняття стратегії конкурентоспроможності, інноваційні стратегії управління конкурентоспроможністю підприємства, фактори успіху. Наведено приклади застосування інноваційних стратегій конкурентоспроможності у провідних компаніях світу, зокрема: стратегії продуктово-інноваційного розвитку, технологічного лідерства, цифрової трансформації, гнучкого управління та ін. На основі аналізу конкурентоспроможності провідних міжнародних компаній встановлено, що інноваційні стратегії є ключовим чинником їхнього успіху на глобальному ринку. Визначено фактори успіху таких стратегій: інвестиції в наукові дослідження та розробки, цифрові технології, адаптивність і гнучкість бізнес-моделей, глобальна диверсифікація продуктів і ринків, орієнтація на споживачів та ін. Фактори успіху інноваційних стратегій управління конкурентоспроможністю дозволяють компаніям зберігати свою конкурентоспроможність і відкривати нові можливості для зростання та підтримки лідерських позицій на глобальному ринку.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
конкурентоспроможність підприємства, стратегія управління конкурентоспроможністю, інноваційні стратегії, індекс лояльності клієнтів, конкурентні переваги, фактори успіху
ПОСИЛАННЯ
1. Портер М. (2020). Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Київ: Наш формат, 424 с.
2. Chesbrough H.W. (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business Press, 227 р.
3. Янковой Р.В. (2022). Вектори стратегічного управління інноваціями підприємств. Ринкова економіка: Сучасна теорія і практика управління. Том 21. № 2.(51). С. 209-219
4. Тюхтенко Н.А. (2022). Управління конкурентоспроможністю в інноваційній стратегії підприємства. Науковий журнал «ECONOMIC SYNERGY», Вип. 4(6). С. 118-128.
5. Брич В., Галиш Н., Борисяк О. (2020). Стратегія управління підприємством з виробництва біопалива. Тернопіль: ВПЦ «Економічні думка ТНЕУ», 224 с.
6. Євсєєва О.О., Веприцька В.О. (2023). Інноваційна стратегія як інструмент інноваційного розвитку підприємства. Topical aspects of modern scientific research: the 2nd International scientific and practical conference (October 26-28, 2023). Tokyo: CPN Publishing Group, Рp. 524-529
7. Ries Al, Trout J. (2001). Positioning: The Battle for Your Mind. McGraw Hill Professional, 213 р.
8. Довгаль О.А., Таран А.Ю. (201). Теоретичні аспекти технологічного лідерства національних економік. Проблеми економіки, № 2. С. 5-12.
9. Bharadwaj, A. (2013). et al. Digital Business Strategy: Toward a next generation of insights, № 37(2). Рp. 471-482
10. Хомич О.В, Артеменко Л.П. (2019). Стратегічне Agile управління сучасними організаціями. Фаховий збірник наукових праць «Проблеми системного підходу в економіці» (НАУ), Вип. № 6(74). С. 155-159
11. Бери та їж: Amazon і Starbucks відкрили першу кав’ярню без кас і черг.
12. Боєнко О.Ю., Статкевич К.О. (2021). Стратегічне управління підприємством: клієнто-орієнтований підхід. Економіка і організація управління, Вип. 4. С. 131-144
13. Lavrova-Manzenko О.О, Opalko V.V, Butko N.V, Umanska V.H and Riabukha O,O. (2023). Accounting for social responsibility of business in the context of sustainable development. 4th International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters (ICSF-2023). Kryvyi Rih, Ukraine.
14. Customer Loyalty Index (2024). Global.
15. Customer Loyalty Index: Stats on changes in loyalty types. (2024).