ВИКОНАВЧІ АПАРАТИ ОБЛАСНИХ РАД ЯК НОСІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕХАНІЗМІВ ПУБЛІЧНОЇ ПОЛІТИКИ

Черевко О.В.
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
https://orcid.org/0000-0003-1809-5960
СамойленкоЛ.Я.
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-0335-3077
Воскобойнік Н.І.
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
https://orcid.org/0009-0008-9605-3903
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.95-101

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджено функціональну роль виконавчих апаратів обласних рад у процесі реалізації публічної політики в умовах децентралізації в Україні. Автори аналізують організаційну структуру, розподіл повноважень та основні механізми, що використовуються апаратами для забезпечення соціально-економічного розвитку регіонів. Зокрема, підкреслюється важливість таких функцій, як координація, контроль, моніторинг та планування, які сприяють реалізації державних програм на місцевому рівні. Обґрунтовується роль обласних рад як інструментів для підтримки демократичного управління через активну комунікацію з громадянами, залучення громадських організацій та підвищення прозорості управлінських процесів. Окрему увагу приділено перешкодам у діяльності виконавчих апаратів, зокрема обмеженому фінансуванню, фрагментованій нормативній базі та слабкій міжвідомчій координації. У висновках наведено рекомендації для підвищення ефективності апаратів, зокрема через покращення фінансування, розвиток професійних компетенцій працівників і посилення координації з центральними органами влади.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

виконавчі апарати обласних рад, реалізація публічної політики, децентралізація в Україні, соціально-економічний розвиток регіонів, прозорість управлінських процесів

ПОСИЛАННЯ

1. Швець, К. (2023). Компаративний аналіз моделей публічної політики перехідних систем на прикладі Грузії та Молдови. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, № 1(67). С. 59-64
DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-1(67)-8
2. Суворов В.П. (2024). Інтегроване багаторівневе врядування і конвергенція концепцій публічного управління в умовах глобальних викликів. Державне будівництво, Том 1. № 35.
DOI: https://doi.org/10.26565/1992-2337-2024-1-08
3. Штирьов О. (2023). Теоретичні підходи до прийняття управлінських рішень у сфері публічного управління. Державне будівництво, Том 2. № 34.
DOI: https://doi.org/10.26565/1992-2337-2023-2-03
4. Панова Т.В. (2024). Механізми та принципи публічного управління сталим розвитком регіону. Наукові перспективи, № 2(44).
DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-2(44)-404-415
5. Нестеров Г.Г. (2024). Деякі особливості здійснення повноважень органів місцевого самоврядування іншими суб’єктами права. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: юридичні науки, Том 35(74). № 4.
DOI: https://doi.org/10.32782/TNU-2707-0581/2024.4/04
6. Левченко А.І. (2024). Органи публічної влади: класифікація та ознаки. Успіхи і досягнення у науці, Том 2. № 3(3).
DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-3(3)-170-180
7. Студенецька А.О. (2024). Окремі аспекти діяльності військових адміністрацій в умовах дії в Україні правового режиму воєнного стану. Наукові перспективи, № 2(44).
DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-2(44)-500-521
8. Гречишникова В.В. (2024). Забезпечення виконання повноважень органів місцевого самоврядування в процесі децентралізації. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права, № 1.
DOI: https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2024.1.22
9. Федіна Н.В., Мельник Н.В., Шевців М.Б. (2023). Співвідношення органів державної влади та місцевого самоврядування та їхня роль у формуванні демократичного суспільства. Право та державне управління, № 3.
DOI: https://doi.org/10.32782/pdu.2023.3.2
10. Комарницький Д.С. (2024). Адміністративно-правові засади реалізації функцій держави органами місцевого самоврядування. Науковий юридичний журнал Правові новели, № 22.
DOI: https://doi.org/10.32782/ln.2024.22.43