ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА: КЛЮЧОВІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Маслак О.І.
Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського
https://orcid.org/0000-0001-6793-4367
Смірнова Д.М.
Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського
https://orcid.org/0009-0007-9461-073X
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.196.61-66

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто поняття інноваційного потенціалу, розвиток якого є критично важливим для стабільного розвитку підприємства в умовах нестабільного середовища господарювання. Проведено аналіз основних факторів впливу на розвиток і підвищення інноваційного потенціалу підприємства. Аргументовано, що всі фактори впливу доцільно розподілити на внутрішні та зовнішні. Серед зовнішніх факторів впливу, в свою чергу, доцільно виокремити фактори прямого і непрямого впливу. Запропоновано при визначенні сутності факторів впливу та їх характеристиці враховувати умови функціонування підприємств. Доцільно визначити умову постійної невизначеності як фактору впливу на особливості і зміст зовнішніх та внутрішніх чинників, що визначають напрямки діяльності та розвитку інноваційного потенціалу підприємств.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

інноваційний потенціал, фактори впливу, невизначеність, умова постійної невизначеності, зовнішні фактори, внутрішні фактори

ПОСИЛАННЯ

1. Бончик О. (2023). Характеристика факторів, що впливають на інноваційний потенціал організацій. Актуальні проблеми менеджменту та публічного управління в умовах сучасних викликів, С. 260-263
Link: https://conference.wunu.edu.ua/index.php/apmpuvusv/article/view/86
2. Верба А.В., Новікова І. В. (2003). Методичні рекомендації з оцінки інноваційного потенціалу підприємства. Проблеми науки, № 3. С. 22-31
3. Віннічук О.В. (2016). Політична невизначеність як складова розвитку українського суспільства. Львівський політехнічний національний університет. Політичні науки, Вип. 2. № 2. С. 7-12
4. Віннічук О.В. (2013). Політичні ризики в умовах демократичної трансформації суспільства: теоретико-праксеологічний аналіз: монографія. Кам’янець-Подільський: ПП Мошак М. І., 220 с.
5. Володін С.А., Чекамова О.І. (2017). Теоретичні засади формування і реалізації інноваційного потенціалу в розвитку економіки. Економіка АПК, № 5. С. 65–72
6. Гаєвська Л.М. (2017). Інноваційний потенціал підприємства та його оцінка. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 15. С. 192-196
Link: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/38.pdf
7. Ганущак-Єфіменко Л.М. (2010). Концептуальні основи управління розвитком інноваційно-активних підприємств. Аграрний вісник Причорномор’я. Економічні науки, № 53.
Link: https://pm.knutd.edu.ua/handle/123456789/2780
8. Гречан А.П. (2018). Інноваційний потенціал підприємства та його основні складові. Вісник КНУТД, № 4(25) С. 19-23
9. Грималюк А.В., Несененко П.П. (2023). Економічна теорія і фактор невизначеності: зб. матеріалів ХХІ Міжнар. наук.-практ. конф. Одеського національного університету, 26-27 квітня 2023 р. Одеса: ОНЕУ, С. 41-42
10. Корнілов І., Шаповалова Л. (2008). Сутність інноваційного потенціалу організації та основні підходи до його оцінки. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. Вип. 99-100. С. 41-44
11. Олексюк О.І. (2001). Управління потенціалом акціонерних товариств: автореф. дис. … канд. екон. на-ук. Київ, 23 с.
12. Станіславик О.В. (2008). Теоретико-методичні основи оцінювання інноваційного потенціалу промислових підприємств (на прикладі машинобудування): автореф. дис. … канд. екон. наук. Одеса, 20 с.
13. Федулова І.В. (2009). Управління розвитком інноваційного потенціалу підприємств хлібопекарської промисловості: автореф. дис. … доктор. екон. наук. Київ, 37 с.
14. Яковлева Н.Г. (2006). Організаційно-економічний механізм управління інноваційним потенціалом відкритих акціонерних товариств: автореф. дис. … канд. екон. наук. Київ, 20 с.
rvidsson V., Mønsted T.S. (2018). Generating innovation potential: how digital entrepreneurs conceal, sequence, anchor, and propagate new technology. The Journal of Strategic Information Systems, Vol. 27. Iss. 4. Pр. 369-383
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jsis.2018.10.001
16. Dzhedzhula V., Yepifanova I. (2018). Methodological bases of concept formation and choice of innovative business strategies. Baltic Journal of Economic Studies, Vol. 4. No. 3. Pp. 51-59
DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2018-4-3-51-59
17. Tavassoli S., Karlsson C. (2017). The role of regional context on innovation persistency of firms. Papers in Regional Science, Vol. 97. Iss. 4. Pp. 931-955
DOI: https://doi.org/10.1111/pirs.12315
18. Sakhno A., Polishchuk N., Salkova I., Kucher A. (2019). Impact of credit and investment resources on the productivity of agricultural sector. European Journal of Sustainable Development, Vol. 8. No. 2. Pp. 335-345
DOI: https://doi.org /10.14207/ejsd.2019.v8n2p335