УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА АДАПТАЦІЇ ЇХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ДО ВИКЛИКІВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Ткачук Г.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-6188-3028
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.199.122-127

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Стаття присвячена дослідженню сучасних тенденцйї управління змінами в маркетинговій діяльності промислових підприємств, зумовлених процесами цифровізації та розвитку Індустрії 4.0. Авторрм проаналізовано виклики, пов’язані з адаптацією традиційних бізнес-моделей до швидко змінюваного конкурентного середовища, а також визначено ключові фактори успішної маркетингової стратегії для підприємств промислового сектору. Так, серед вагомих викликів, з якими стикнувся маркетинг промислових підприємств в період діджиталізації економічного простору віднесено: модернізація ІТ-інфраструктури, залучення висококваліфікованих спеціалістах, зміни у поведінці клієнтів, розвиток конкуренції на технологічному рівні, володіння навичками управління великими даними, що в свою чергу зумовило виникнення технологічних розривів, які потребують негайного управління ними в напрямку їх усунення або мінімізації.
Основна увага приділена впливу Індустрії 4.0 на маркетингові бізнес-процеси. В статті наголошено на тому, що застосування сучасних цифрових технологій, таких як Big Data, штучний інтелект, CRM-системи та автоматизація бізнес-процесів, дозволяє підвищити ефективність маркетингових комунікацій, оптимізувати процеси прийняття рішень і покращити персоналізацію взаємодії з клієнтами. Розглянуто значення інтеграції IoT (Інтернету речей) та аналітики даних для підвищення точності прогнозування попиту та оперативного коригування маркетингових стратегій та кампаній.
В статті доведено, що успішне управління змінами в маркетинговій діяльності промислових підприємств потребує стратегічного підходу, заснованого на впровадженні інноваційних технологій, підвищенні клієнтоорієнтованості та розвитку внутрішньої культури адаптації до змін. Це дозволяє підприємствам залишатися конкурентоспроможними в умовах динамічного ринку та цифрової економіки.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

зміни, управління змінами, маркетинг промислового підприємства, цифровізація, Індустрія 4.0, діджиталізація.

ПОСИЛАННЯ

1. Воробець В. (2014). Маркетингові технології промислових підприємств, їх особливості, Галицький економічний вісник, № 4. Т. 47. С. 170–178
2. Жуков С.А., Кулініч Т.В., Нагорна О.В. (2023). Сучасні трансформації моделей промислового маркетингу в Україні. Економічний простір, № 188. С. 95-100
3. Ghoshal, C.B. (1997). The Myth of The Generic Manager : New Personal Competencies For New Management Roles. California Management Review.
Link: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.2307/41165924
4. Grandinetti R., Bettiol M., & Di M.E. (2022). Contexts of Consumption and Their Evolution in the Digital Age: Beyond the Service-Dominant Logic. Administrative Sciences, Vol. 12. Iss. 4.
DOI: https://doi.org/10.3390/admsci12040121
5. Kotler P., Kartajaya H., & Setiawan I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. John Wiley & Sons, 224 p.
6. Nuthall, P. (2021). Determining the Important Management Skill Competencies: The Case of Family Farm Business in New Zealand. Agricultural Systems, Pp. 429-450
7. Selvarajanb, Т.Т. (2021). Competencies: Alternative frameworks for competitive advantage. Business Horizons, Pp. 235- 245
8. Vrchota, M.M. (2019). Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy. Procedia Economics and Finance, Pp. 5-90
9. Your Facility Floor Embraces Industry 4.0. Does Your Industrial Marketing Strategy? (2025).
Link: https://evenbound.com/blog/industrial-marketing-strategy-tips?utm_source=chatgpt.com