ІННОВАЦІЙНІ ВЕКТОРИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ОПЕРАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ ВІДПОВІДНО ДО КОНЦЕПЦІЇ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Зубар І.В.
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
https://orcid.org/0000-0002-5112-421X
Ревенко О.О.
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
https://orcid.org/0009-0004-1153-8110
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.48-52

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто ключові аспекти операційного менеджменту, включаючи операційні системи, їх ефективність та інноваційні підходи до розвитку. Зроблено акцент на необхідності інтеграції сталих практик у стратегічне управління операційною діяльністю підприємств, що передбачає баланс між економічними, екологічними та соціальними аспектами діяльності. Розглянуто ключові елементи операційного менеджменту, серед яких ефективне управління виробничими та сервісними процесами, оптимізація ресурсів, підвищення продуктивності праці та якості продукції. Значна увага приділяється сучасним моделям операційного менеджменту, що включають планування операцій, організацію та управління технологічними операціями, мотивацію, контроль та коригування діяльності компанії. Визначено практичні аспекти застосування операційного менеджменту на основі апробації ефективних моделей управління операційними процесами, таких як «бережливе виробництво», «5P», «бізнес-досконалості», «кругової операційної стратегії» та «загального управління якістю». Наукова новизна дослідження полягає у розробці комплексного підходу до вдосконалення операційного менеджменту через призму сталого розвитку, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності підприємств, зменшенню негативного впливу на довкілля та забезпеченню довгострокової економічної стабільності на основі поєднання інструментів успішно апробованих у світі моделей управління операційними процесами.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

операційний менеджмент, операційна діяльність, операційна система, бізнес, ефективність, інновації, сталий розвиток.

ПОСИЛАННЯ

1. Зубар І.В. (2024). Операційний менеджмент у забезпеченні сталого розвитку підприємств. Успіхи і досягнення у науці, № 9. С. 549-558
DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-9(9)-549-558
2. Іванова В.Й., Тімонін О.М., Ларіна К.В. (2011). Операційний менеджмент у системі управління організацією навчальної дисципліни «Операційний менеджмент»: навч. посібник. Ч. 2. X.: Вид-во ХНЕУ, 160 с.
3. Капінос Г.І., Ларіонова К.Л., Липчак М.І. (2019). Проблеми та перспективи впровадження концепції загального менеджменту якості (TQM) на вітчизняних підприємствах в умовах євроінтеграції. Вісник Хмельницького національного університету, № 4. Т. 1. С. 100-105
DOI: https://doi.org/10.31891/ 2307-5740-2019-272-4-1-100-105
4. The Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO).
Link: https://www.fao.org/home/en
5. United Nations.
Link: https://www.un.org/en
6. An official website of the United States government.
Link: https://www.nist.gov/performance-excellence
7. Jayarama, R. (2023). Evolution of the “OS Wheel” Model of Operations Strategy in Continuous Manufacturing Industry. World Journal of Engineering and Technology, No. 11. Pр. 632-662
DOI: https://doi.org/10.4236/ wjet.2023.113043
8. Kotter, J.P. (2007). Leading Change. Why Transformational Efforts Fail. Harvard Business Review, Pр. 1-9
DOI: https://doi.org/10.1109/EMR.2009.5235501
9. Lartey, J., Meng, X., Wang, X., & Osei-Mireku, G. (2020). The Link between Innovation, Market Orientation and Performance; and the Mediating Role of Innovation: A Study of Telecommunication Companies in Ghana. Open Journal of Business and Management, No. 8. Pр. 1704-1733
DOI: https://doi.org/10.4236/ojbm.2020.84108
10. Musli, M., Mann, R. Grigg, N.P., Wagner, J.P. (2011). Business Excellence Model: An overarching framework for managing and aligning multiple organisational improvement initiatives. Total Quality Management & Business Excellence, No. 22(11). Pp. 1213-1236
DOI: https://doi.org/10.1080/14783363.2011.624774
11. Volkova, M., & Troian, V. (2021). Operational management in the enterprise management system. Ekonomika ta derzhava, Vol. 6. Pp. 82–85
DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.6.82