КОМПЛЕКСНИЙ СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

Довбня С.Б.
Український державний університет науки і технологій
https://orcid.org/0000-0002-0669-1522
Пономаренко Р.В.
Український державний університет науки і технологій
https://orcid.org/0009-0005-5183-7078
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.34-41

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті запропоновано комплексний результативно-факторний підхід до стратегічного аналізу внутрішнього середовища підприємства. Результативна складова (експрес-аналіз) дозволяє швидко та з високим рівнем достовірності оцінювати поточний стан підприємства, а також його динаміку та здійснювати бенчмаркінг, порівнюючи його результати з конкурентами. Факторний (поглиблений) аналіз передбачає дослідження факторів, що обумовили стан підприємства, виявлення конкурентних переваг та ключових факторів успіху, а також проблем суб’єкта господарювання. Обґрунтовано склад підсистем, розгляд яких є необхідним в процесі стратегічного аналізу, до яких відносяться: маркетинг, інновації, виробництво, персонал, управління та фінанси. По кожній з них розроблено систему аналітичних показників. Створений методичний інструментарій забезпечить коректність стратегічного аналізу та підвищення обґрунтованості стратегічного планування.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

стратегічне управління, стратегічний аналіз, зовнішнє середовище, внутрішнє середовище, фактори впливу, результуючі показники.

ПОСИЛАННЯ

1. Карпіщенко О.І. (2013). Стратегічне планування: навч. посібник. Суми : СДУ, 446 с.
2. Сумець О.М. (2021). Стратегічний менеджмент : підручник. Харків : ХНУВС, 208 с.
3. Тищенко О.М. (2016). Стратегічне управління : навч. посібник. Харків: ХНАДУ, 252 с.
4. Запухляк І.Б. (2016). Steeple-аналіз макросередовища вітчизняних газотранспортних підприємств. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва, № 1. С. 69-74
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2016_1_13
5. Дунда С.П. (2020). Стратегічне дослідження впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток хлібопекарських підприємств як етап обґрунтування стратегічних рішень. Ефективна економіка, № 9.
DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.52
6. Микуланинець С.І. (2021). Застосування PEST, SNW та SWOT-аналізів при розробці стратегії розвитку підприємництва. Сучасні тенденції розвитку науки і освіти в умовах поглиблення євроінтеграційних процесів. Матеріали VІ Всеук. наук.-практ. конференції (Мукачево, 13-14 травня 2021 р). Мукачево : Вид-во МДУ, С. 450-452
7. Довбня С.Б., Папуша І.В. (2024). Експрес-діагностика фінансового стану підприємства: стратегічний аспект. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: Економіка та управління, № 4.
DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-04-19
8. Шаманська О.І. (2016). Система оцінки ефективності управління ресурсним потенціалом підприємств АПК. Ефективна економіка.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2016_2_12
9. Довбня С.Б., Чабанець Т.М. (2019). Механізм стратегічної оцінки конкурентної позиції підприємства. Бізнес-Інформ, № 9. С. 313-320
DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-9-313-320
10. Носонова Л.В. (2017). Визначення рівня стратегічного потенціалу машинобудівних підприємств. Економіка і суспільство, Вип. 9. С 547-555
Link: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/94.pdf
11. Селезньова Г.О. (2020). Оцінювання ефективності системи управління підприємством. Ефективна економіка, № 3.
Link: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7711
12. Петренко Л.А. (2015). Оцінювання рівня організації управління підприємством. Стратегія економічного розвитку України, № 36. С. 108-116