ЦИФРОВІЗАЦІЯ ТА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНОСТЬ: ВПЛИВ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ

Кравченко О.О.
Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-8776-4462
Зінченко А.В.
Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.92-95

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджується вплив цифровізації та соціальної відповідальності на конкурентоспроможність підприємств, що є важливим аспектом для забезпечення стійкого розвитку бізнесу в умовах швидких змін на глобальному ринку. Цифровізація, як один із основних драйверів інновацій, дає підприємствам можливість модернізувати бізнес-процеси, підвищити ефективність та створювати нові продукти і послуги, що відповідають вимогам сучасних споживачів. Водночас, соціальна відповідальність, яка охоплює етичні, екологічні та соціальні аспекти бізнес-діяльності, стає важливим інструментом для зміцнення репутації компанії, побудови довгострокових відносин з клієнтами та партнерами, а також для зниження ризиків, пов'язаних з правовими та екологічними вимогами.
Завдяки інтеграції цифрових технологій і принципів соціальної відповідальності підприємства отримують конкурентні переваги, здатні адаптуватися до змінюваного ринкового середовища і зміцнювати свою позицію на ринку. Однак, ці процеси також стикаються з певними викликами, такими як необхідність великих інвестицій у технології, організаційні зміни та розробку комплексних стратегій. У статті аналізується, як ці фактори взаємодіють і взаємодоповнюють один одного, а також як їх стратегічне використання може призвести до значних переваг для компаній, які прагнуть не лише досягти фінансового успіху, але й зробити свій внесок у сталий розвиток суспільства та навколишнього середовища. Стаття має на меті надати глибше розуміння того, як цифровізація і соціальна відповідальність можуть стати основою для підвищення конкурентоспроможності підприємств у глобалізованому світі, а також запропонувати практичні рекомендації для бізнесу.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

цифровізація, соціальна відповідальність, конкурентоспроможність підприємства, потенціал підприємства, інновації, глобалізація.

ПОСИЛАННЯ

1. Гавриленко Н.Г. (2021). Сучасні тенденції цифровізації економіки: проблеми та перспективи розвитку. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки, № 3(47). Т. 1. С. 36-46.
Link: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19138
2. Герасимова, В.О., Рєзанов, Е.О. (2020). Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір, № 154. С. 93-97.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17
3. Гудзь О.Є., Федюнн С.А., Щербина В.В. (2019). Диджиталізація, як конкурентна перевага підприємств. Економіка. Менеджмент. Бізнес, № 3. С. 18-244.
Link: https://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2215
4. Лінгур Л.М., Єсіна О.Г. (2019). Формування соціальних стандартів бізнесу в контексті реструктуризації корпоративних інформаційних систем. Причорноморські економічні студії, Вип. 40. С 107–111.
Link: http://dspace.op.edu.ua/jspui/handle/123456789/8853?mode=full
5. Кравченко О.О., Антоненко А.С. (2025). Корпоративна етика як основа соціально відповідального бізнесу. Економічний простір, Вип. 200. С. 60-63.
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.60-63
6. Магиляс, Ю. (2022). Соціально відповідальний бізнес в умовах цифрової трансформації суспільства. Аспекти публічного управління, Т. 10. № 6. С. 55-60.
DOI: https://doi.org/10.15421/152244
7. Пилипів Н.І., Максимів Ю.В., П’ятничук І.Д. (2020). Концептуальний підхід до побудови обліково-інформаційного забезпечення соціальної відповідальності підприємства через призму системи ділового партнерства.
Link: https://www.researchgate.net/publication/331595884
8. Радіонова І.Ф, Акулов О. (2023). Ідентифікація категорії «цифрова економіка» в теоретичній та прикладній економіці. Вчені записки Університету «КРОК», № 2(70). С. 9–20.
DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-70-9-20
9. Сірук О.М. (2024). Цифровізація бізнесу та її вплив на конкурентоспроможність суб'єктів господарювання у сфері торгівлі. Економіка та суспільство, № 66.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-85
10. Що таке бізнес-екосистема і чому вона так важлива?
Link: https://whiteand.partners/shho-take-biznes-ekosystema-i-chomu-vona-tak-vazhlyva