МАРКЕТИНГОВИЙ АУДИТ: СУТНІСТЬ, ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ

Сотник А.А.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-0217-988X
Ткачук Г.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-6188-3028
Виговський В.Г.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-5642-0774
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.180-187

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті проведено комплексний аналіз поняття «маркетинговий аудит» у контексті його застосування в управлінні підприємством з метою підвищення ефективності маркетингової діяльності. Визначено зв’язок маркетингового аудиту із функціями планування та контролю. Виокремлено основні напрями маркетингового аудиту на підприємстві та описано ключові етапи проведення. В статті розглянуто аудит Digital marketing, SEO, контенту та дизайну сайту, а також новітні виклики, пов’язані з автоматизацією маркетингових процесів, інтеграцією штучного інтелекту та зростаючими вимогами до захисту персональних даних споживачів.
Встановлено переваги та недоліки проведення маркетингового аудиту. Зроблено висновок, що маркетинговий аудит є важливим інструментом стратегічного менеджменту, який забезпечує вчасне виявлення ризиків, сприяє покращенню маркетингової діяльності та підвищенню конкурентоспроможності підприємства.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетинговий аудит, стратегічний менеджмент, планування, організація, контроль, ризики.

ПОСИЛАННЯ

1. Гнилякевич-Проць І.З., Зінькова С.В. (2021). Тенденції та тренди маркетингового аудиту веб-ресурсів. Економіка та суспільство, № 32.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-48
2. Дерев’янченко Т.Є. (2018). Маркетинговий аудит внутрішнього середовища підприємства. Моделювання та інформаційні системи в економіці, № 96. С. 77-88.
Link: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/3a778aef-fe99-4a25-986d-e47c81f57074/content
3. Єпіфанова І.М. (2020). Маркетинговий аудит: сутність та механізм реалізації. Маркетинг і цифрові технології, Т. 4. № 4. С. 71-81.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2020_4_4_8
4. Зубкевич О.Я., Литвин З.Б. (2022). Аудит, маркетинговий аудит: спільні та відмінні риси. Облік, оподаткування і контроль: теорія та методологія: матеріали ХІ Мiжнародної науково-практичної інтернет конференції (м. Тернопіль, 1 грудня 2022 p.). Tepнoпiль: ЗУHУ. С. 78.
Link: https://salo.li/34557A9
5. Ліхоносова Г. (2025). Управління цифровізацією маркетингового аудиту та його фінансове забезпечення. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, No. 340(2). Pp. 260-264.
DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-42
6. Меліхов Є.В., Меліхова Т.О. (2024). Маркетинговий аудит в системі управління підприємством. Майбутнє–аудит : матеріали Міжнар. наук.-практ. інтернет конференції, (м. Кривий Ріг, 15 січня 2024 р.). Кривий Ріг : Вид. Р.А. Козлов. С. 118.
Link: http://ds.knu.edu.ua/jspui
7. Супрунова І.В. (2020). Аудит маркетингової діяльності підприємства: сутність та перспективи розвитку. Ефективна економіка, № 3.
DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.83
8. Хаблюк О., Яцишин С., Голяш І. (2019). Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу. Галицький економічний вісник, Т. 60. № 5. С. 129-136.
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05
9. Чміль Г., Верзілова Г. (2020). Теоретичні аспекти організації аудиту маркетингу на торговельному підприємстві. Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації : міжнар. наук. журн. Вип. 1. С. 89-97.
DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2020.01.089
10. Янковець Т. (2023). Вебсайт у цифровому маркетингу. Scientia fructuosa. Т. 150. № 4. С. 85–104.
DOI: https://doi.org/10.31617/1.2023(150)06
11. Маркетинговий аудит–перевірка маркетингового простору. DMA. Digital Marketing Agency–Маркетингова агенція.
Link: https://destudio.com.ua/marketingovij-audit/?utm_source=chatgpt.com
12. Як AI-продавець від Google змінить пошук та що з цим робити маркетологам. (2024). Digital агенція UAMASTER.
Link: https://surli.cc/lnfxrs
13. Balyk, U. & Kolisnyk, M. (2017). Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach. Marketing and Management of Innovations, No. 3. Pp. 87-95.
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-09
14. Маркетинговий аудит: навіщо він компанії і як його провести. (2022).
Link: https://fractus.com.ua/uk/blog/marketingovij-audit-navishho-vin-kompanii-i-yak-jogo-provesti
15. Аудит маркетингу: що це і навіщо він потрібен. Real Expert.
Link: https://realexpert.ua/audyt-marketyngu-shho-cze-i-navishho-vin-potriben