ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ БЕНЧМАРКІНГОВОГО АНАЛІЗУ

Хамініч С.Ю.
Дніпровський державний університет внутрішніх справ
https://orcid.org/0000-0002-2221-5550
Мілютін О.О.
ТОВ «Інтернет Маркетинг Технології»
https://orcid.org/0000-0002-4620-6093
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.202.265-272

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розкрито підхід до формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства на основі результатів бенчмаркінгового аналізу. Об’єктом дослідження є Академія ІМТ, що працює у сфері короткострокової IT-освіти. В умовах економічної нестабільності та зростаючої конкуренції виявлено необхідність формування конкурентної стратегії як складової загальної системи управління конкурентоспооможністю підприємства. За результатами бенчмаркінгового аналізу виявлено конкурентні переваги й відставання від конкурентів і запропоновано обрати стратегію фокусування на лідерстві за витратами у визначеному сегменті ринку. Обґрунтовано доцільність врахування кращих практик конкурентів для реалізації стратегії. Рекомендовані заходи з імплементації стратегії, включаючи маркетингові, організаційні та комунікаційні інструменти.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

стратегія, конкурентоспроможність, ринок IT освіти, управління конкурентоспроможністю, конкурентний аналіз, конкурентні переваги, бенчмаркінг, конкурентна стратегія, фокусування на лідерстві за витратами.

ПОСИЛАННЯ

1. Павлова, В.А., Губарєв, Р.В. (2014). Система управління конкурентоспроможністю підприємства. Європейський вектор економічного розвитку, № 2(17). С. 168-176.
Link: https://eurodev.duan.edu.ua/images/stories/Files/2014/Articles_2/Artickes_Ukrainian_2/20.pdf
2. Ареф’єва, О.В., Пілецька, С.Т., Лістрова, М.С. (2022). Формування конкурентної стратегії підприємства в системі антикризового управління. Економіка та суспільство, № 43.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35
3. Горват, О., Феєр, О.В. (2023). Конкурентна стратегія підприємства: поняття, принципи. Освіта і наука, Вип. 2(35). С. 289-294.
Link: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/10298/1/COMPETITIVE_STRATEGY.pdf.pdf
4. Кузнецова, І.О., Горбатюк, В.В. (2020). Сучасні підходи до формування конкурентної стратегії підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень, № 3-4(74-75). С. 109–120.
Link: http://vsed.oneu.edu.ua/collections/2020/74-75/page.php?id=abstract/ukr/109-120
5. Тульчинська, С.О., Дергалюк, М.О., Радкевич, Д.О. (2021). Стратегія підвищення конкурентоспроможності українських товаровиробників на світовому ринку в умовах макроекономічної нестабільності. Ефективна економіка, № 1.
DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.1.3
6. Шкуренко, О. (2021). Особливості використання інструментарію бенчмаркінгу на підприємстві. Економiка i органiзацiя управлiння, № 1(41). С. 143-151.
DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.1.14
7. Морщенок, Т.С. (2017). Бенчмаркінг як інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємницьких структур. Економіка і суспільство, Вип. 9. С. 533-540.
Link: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/92.pdf
8. Академія інтернет-технологій IMT.
Link: https://imt.academy/uk/home
9. Porter, M.E. (1985). The Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Publisher: NY: Free Press.