ФАКТОРИ ТУРБУЛЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА

Єранкін О.О.
Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана
https://orcid.org/0000-0002-6037-7438
Шевченко М.В.
Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана
https://orcid.org/0009-0006-9258-7049
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.95-100

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджено питання формування і розвитку економічної і маркетингової турбулентності на сучасному етапі розвитку економічних систем. Вивчено і описано передумови формування турбулентності економічного і маркетингового середовища. Систематизовано фактори турбулентності в контексті адаптивності до особливостей функціонування даного середовища. Визначено основні авторські підходи до аналізу факторів турбулентності, які необхідно враховувати при плануванні і реалізації маркетингової стратегії. Розкрито сутність гіпотези формування турбулентності, що лежить в основі формування нового типу економічних систем. Сформовано основні рівні турбулентності та надано характеристику кожному з них. Проаналізовано сукупність дескрипторів, що впливають на формування турбулентності економічних процесів. На основі всебічного аналізу сформовано сукупність факторів турбулентності маркетингового середовища на макро і мікро рівні.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингове середовище, маркетингова діяльність, маркетингова стратегія, економічне середовище, турбулентність, фактори турбулентності, рівні турбулентності, економічна система, процеси турбулентності

ПОСИЛАННЯ

1. Бурбан О.В., Кривов’язюк І.В. (2018). Вплив турбулентності зовнішнього середовища на прийняття інвестиційних рішень. Причерноморські економічні студії. Вип. 27. Ч. 1 С. 29-33.
Link: http://bses.in.ua/journals/2018/27_1_2018.pdf
2. Борзенко О. (ред). (2022). Глобалізаційні процеси у світовій економіці: виклики та можливості для України : колективна монографія. Київ : НАН України, 264 с. ISBN 978-966-02-9972-6
3. Гросул В., Жилякова О. (2015). Оцінка турбулентності зовнішнього середовища в системі антикризового управління підприємством. Economic Annals-ХХІ, № 3-4(2). С. 51-54.
Link: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000545273
4. Дем’янчук І.А. (2012). Природа і особливості виникнення економічної турбулентності. Інвестиції : практика та досвід, № 5. С. 88-92.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2012_5_26
5. Котлер Ф., Касліоне Дж.А. (2009). Хаотика: управління та маркетинг в епоху турбулентності. Київ : Хімджест, ПЛАСКЕ, 208 с. ISBN 978-966-2146-16-7.
6. Семеняк І., Мангушев Д.. (2007). Турбулентність ринків: явище й тенденції. ResearchGate. January,
Link: https://surli.cc/lqqyxq
7. Циганкова Т., Євдоченко О., Шелестович Т. (2012). Стратегії міжнародних компаній у турбулентному маркетинговому середовищі. Міжнародна економічна політика, Вип. 1-2. С. 5-39.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mep_2012_1-2_3
8. Ansoff, I.H., & Sullivan, P.A. (1993). Optimizing Profitability in Turbulent Environments: A Formula for Strategic Success. Long Range Planning, Vol. 26. Iss. 5. Pp. 11–23.
DOI: https://doi.org/10.1016/0024-6301(93)90073-O
9. Hollensen, Svend. (2016). Global marketing - A market responsive approach. Pearson Education, 872 p. ISBN 978-1-292-10011-1
10. Kipley, Dr., Lewis, A., & Jeng, J.-L. (2012). Extending Ansoff’s Strategic Diagnosis Model Defining the Optimal Strategic Performance Positioning Matrix. SAGE Open, Vol. 2. Iss. 1.
DOI: https://doi.org/10.1177/2158244011435135