Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ФОРМУВАННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗАСАДАХ БЕНЧМАРКІНГУ
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті розкрито теоретичні та прикладні засади формування й впровадження системи управління конкурентоспроможністю підприємства на основі бенчмаркінгу. Запропоновано алгоритм конкурентного бенчмаркінгу для імплементації в систему управління конкурентоспроможністю підприємства. За даним алгоритмом виконано бенчмаркінговий аналіз аграрного підприємства на основі експертного оцінювання, розраховано інтегральний показник конкурентоспроможності та надано пропозиції щодо впровадження в діяльність підприємства сучасних управлінських рішень на базі кращих практик конкурентів. Запропоновані стратегічні напрямки діяльності, орієнтовані на інноваційність, удосконалення логістики, диверсифікацію послуг, участь в підприємницьких екосистемах та розвиток людського капіталу. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання представлених рішень для формування і удосконалення системи управління конкурентоспроможністю підприємствами.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
конкурентоспроможність, аграрний ринок, управління конкурентоспроможністю підприємства, конкурентні переваги, параметри конкурентоспроможності, ключові фактори успіху, бенчмаркінг, стратегічні напрями розвитку
ПОСИЛАННЯ
1. Кадирус І.Г., Донських А.С. (2018). Бенчмаркінг як інструмент конкурентної боротьби і метод управління бізнесом підприємства. Маркетинг та логістика в системі менеджменту: тези доп. XІI Міжнар. наук.-практ. конф., (Львів, 25–27 жовтня 2018 р.). Львів, С. 111–112.
2. Балдинюк В.М. (2022). Система управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та суспільство, Вип. 42.
3. Вербівська Л.В. (2023). Теоретичні засади управління конкурентоспроможністю підприємства в контексті системного підходу. Економічний простір, № 187. С. 78–83.
4. Лук’янчук О.М. (2024). Система управління конкурентоспроможністю підприємства: наукові підходи та практичні виклики. Науковий вісник Одеського національного економічного університету, № 3–4. С. 110–116.
5. Сусліков С.В., Клименко М.А. (2023). Система управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах невизначеності. Економіка: реалії часу, № 3(67). С. 56–64.
6. Шкуренко О. (2020). Бенчмаркінг як сучасний інструмент розвитку потенціалу підприємства. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка, № 8(16).
7. Морщенок Т.С. (2017). Бенчмаркінг як інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємницьких структур. Економіка і суспільство, Вип. 9. С. 533–540.
8. Дуднєва Ю.Е., Обидєннова Т.С., Васильєва М.О. (2025). Бенчмаркінг як засіб підвищення конкурентоспроможності організації. Modern Economics, № 49. С. 72–78.
9. Tucker, F.G., Zivan, S.M., & Camp, R.C. (1987). How to Measure Yourself Against the Best. Harward Business Review.
10. Camp, R.C. (2024). Benchmarking: The Search for Industry Best Practices that Lead to Superior Performance. Publisher: CRC Press.
11. Jarrar, Y.F., & Zairi, M. (2001). Future trends in benchmarking for competitive advantage: A global survey. Total Quality Management, Vol. 12(7–8). Pp. 906–912.
12. Опендатабот.
13. Кадирус І.Г., Донських А.С., Олійник Ю.О. (2019). Оцінювання конкурентоспроможності аграрного підприємства. Агросвіт, № 21. С. 100–106.
14. Бойченко К.С., Сєргєєв М.М. (2024). Підприємницькі екосистеми в умовах цифровізації. Економічний простір, № 191. С. 364–368.