ІНТЕГРАЦІЯ CRM-СИСТЕМ У ЛАНЦЮГИ ПОСТАЧАННЯ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ АВТОСЕРВІСНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

Глинський Н.Ю.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-4143-1387
Гірна О.Б.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000‐0002‐6776‐967X
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.59-67

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Стаття присвячена інтеграції CRM-систем у ланцюги постачання автосервісних підприємств з метою під-вищення ефективності обслуговування клієнтів. Розглянуто роль CRM як інструменту комплексної автомати-зації бізнес-процесів. У дослідженні систематизовано функціональні можливості CRM для різних профілів станцій технічного обслуговування. Показано, що інтеграція CRM з логістичними модулями підприємства за-безпечує синхронізацію попиту з наявністю комплектуючих, оптимізацію матеріально-технічного забезпечення, скорочення циклу обслуговування. Практичну частину роботи присвячено порівняльній оцінці двох програмних продуктів ZohoCRM та KeyCRM за багатокритеріальним методом із використанням багатовимірної серед-ньої. За інтегральним показником найвищі результати продемонструвала ZohoCRM, що пояснюється ширшими інтеграційними можливостями, розвиненою аналітикою, гнучкістю налаштувань і високим рівнем безпеки да-них.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

CRM система, автосервіс, ланцюг постачання, цифровізація, ефективність, багатовимірна середня

ПОСИЛАННЯ

1. Мозгова Г.В., Морозов А.О., Фомін О.Д.(2017). Використання CRM-систем на українському ринку: особливості та перспективи. Проблеми системного підходу в економіці, № 2. С. 89-94.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2017_2_17
2. Мостова А.Д., Познякова Т.А. (2021). Удосконалення управління розподілом та збутом продукції тор-говельного підприємства з використанням цифрових технологій. Академічний огляд, № 2(55). С. 59-68.
DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-2-55-6
3. Шарапа О.М. (2009). Управління відносинами з клієнтами через впровадження CRM-систем як скла-дова ефективного ведення бізнесу. Актуальні проблеми економіки, № 7(97). С. 175–183.
4. Янчук Т.В., Боєнко О.Ю. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності марке-тингової діяльності. Економіка та суспільство, № 48.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89
5. Динаміка переходу українського бізнесу на українські та міжнародні CRM-системи.
Link: https://surl.li/wgfguu
6. Розробка CRM для автосервісу.
Link: https://avada-media.ua/services/crm-for-car-service
7. Розробка CRM-систем і програм для автосервісів та СТО.
Link: https://avada-media.ua/services/crm-system
8. Компанія ІtUa.
Link: https://itua.com.ua
9. Десятка найкращих CRM-систем в Україні.
Link: https://surl.li/wzpzfm
10. ZOHO CRM: Набір інструментів для автоматизації, управління та масштабування бізнесу.
Link: https://itua.com.ua/zoho-ua
11. KeyCRM: CRM система, яка дозволяє керувати всіма онлайн продажами в режимі «єдиного вікна».
Link: https://itua.com.ua/keycrm-ua
12. Гірна О.Б., Іваницький Р.Я., Маляр Р.B. (2025). Особливості імплементації CRM-систем у процеси об-слуговування клієнтів на ринку автомобілів. Економічний простір, № 200. С.136-143.
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.136-143
13. Статистика: структурно-логiчнi схеми та задачi: навч.посiбник. ред. А.М. Єріна. К. : КНЕУ, 2007. 304 с.
Link: https://surl.li/rubwcb
14. Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І. (2013). Статистика підприємств: навч. посібник. К. Алерта, 560 с.
Link: https://textbook.com.ua/statistika/1473453174
15. Кобилюх О.Я., Гірна О.Б. (2022). Сучасні підходи до логістичного обслуговування клієнтів на основі використання CRM‐системи. Академічні візії, Вип. 10-11. С. 3-12.
DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7025204