Перейти до вмісту (натисніть Enter)
КОМУНІКАТИВНА СТРАТЕГІЯ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА: СТРУКТУРНА ІНТЕГРАЦІЯ З СИСТЕМОЮ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ
Семенова Т.В.
Ляшенко М.А.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті розроблено концептуальну модель інтеграції комунікативної стратегії у систему стратегічного планування торговельного підприємства. Комунікація розглядається як економічний механізм створення вар-тості та чинник зміцнення інституційної спроможності бізнесу. Доведено, що результативна стратегія вклю-чає узгодження з економічними цілями, формування ціннісно-генеруючої інфраструктури, системний моніто-ринг, ресурсне забезпечення та адаптивні механізми. Запропонована модель сприяє зростанню EBITDA, оптимі-зації CAC, підвищенню CLV і покращенню ROMI. Інституціоналізація комунікацій через спеціалізовані підрозді-ли та KPI-орієнтоване управління, формує бренд-капітал, підвищує репутаційний потенціал і забезпечує дов-готривалу конкурентоспроможність. Висвітлено роль комунікації у зниженні трансакційних витрат, зміцненні ділових зв’язків та зростанні нематеріальних активів, що посилює цінність бізнесу.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
комунікативна стратегія, стратегічне планування, капіталізація, ROMI, CLV, CAC, нематеріальні активи, еко-номічна ефективність, трансакційні витрати, репутаційний капітал
ПОСИЛАННЯ
1. Бужимська К.О., Желіховська М.В. (2021). Сучасні тенденції та моделі розвитку підприємництва в умовах цифрової економіки. Підприємництво і торгівля, № 28. С. 15-19.
2. Гринько Т., Гвініашвілі Т., Каліберда М. (2023). Стратегічне управління підприємством в умовах циф-рової економіки. Економіка та суспільство, № 50.
3. Ковальська Л.Л., Кривов’язюк І.В. (ред). (2020). Економіка підприємства : підручник. Київ : Вид. дім «Кондор», 700 с. ISBN 978-617-7939-09-1.
4. Козирєва О.В., Євтушенко В.А., Котляр О.В. (2023). Управління конкурентоспроможністю підприємс-тва на основі товарної інновації. Економічний простір, № 187. С. 111-117.
5. Котляров В. (2024). Стратегічне управління безпекою організацій. Mechanism of an Economic Regulation, № 1(103). С. 41-45.
6. Лишко С. (2021). Формування інтегрованих комунікацій як основи маркетингових стратегій сучасного бізнесу. Економіка та суспільство, № 31.
7. Норт Д. (2000). Інститути, інституціональна зміна та функціонування економіки. К. : Основи, 198 с.
8. Петрова І., Лойко Є. (2022). Методичний засади розробки маркетингової стратегії підприємства. Вче-ні записки Університету «КРОК», № 1(65). С. 95-104.
9. Argenti, P.A. (2015). Corporate Communication. 7th ed. New York : McGraw-Hill Education, 2015. 320 p. ISBN 125929594X, 9781259295942.
10. Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. 5th ed. London : SAGE Publications, 336 p. ISBN 1526411822, 9781526411822.
11. Grunig, J.E., Grunig, L.A., & Dozier, D.M. (2013). Excellent Public Relations and Effective Organizations: A Study of Communication Management in Three Countries. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 450 p.
12. Hrynko, T., & Hviniashvili, T. (2024). Strategic Business Management in the Digital Economy. Challenges and Issues of Modern Scienc. Vol. 2. Pp. 372-376.
13. Nielsen, C., & Lund, M. (2018). Building scalable business models. MIT Sloan Management Review, Vol. 59. No. 2. Pp. 65-69.
14. North, D. (1981). Structure and Change in Economic History. New York : W.W. Norton & Co., 228 р.
15. Teece, D.J. (2017). Business models, value capture, and the digital enterprise. Journal of Organizational Design, Vol. 6. No. 1.
16. Wernerfelt, B. (1995). The resource-based view of the firm: Ten years after. Strategic Management Journal, Vol. 16. No. 3. Pp. 171-174.