КОМУНІКАТИВНА СТРАТЕГІЯ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА: СТРУКТУРНА ІНТЕГРАЦІЯ З СИСТЕМОЮ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ

Семенова Т.В.
Український державний університет науки і технологій
https://orcid.org/0000-0002-4749-9473
Ляшенко М.А.
Український державний університет науки і технологій
https://orcid.org/0009-0002-9595-2815
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.280-287

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розроблено концептуальну модель інтеграції комунікативної стратегії у систему стратегічного планування торговельного підприємства. Комунікація розглядається як економічний механізм створення вартості та чинник зміцнення інституційної спроможності бізнесу. Доведено, що результативна стратегія включає узгодження з економічними цілями, формування ціннісно-генеруючої інфраструктури, системний моніторинг, ресурсне забезпечення та адаптивні механізми. Запропонована модель сприяє зростанню EBITDA, оптимізації CAC, підвищенню CLV і покращенню ROMI. Інституціоналізація комунікацій через спеціалізовані підрозділи та KPI-орієнтоване управління, формує бренд-капітал, підвищує репутаційний потенціал і забезпечує довготривалу конкурентоспроможність. Висвітлено роль комунікації у зниженні трансакційних витрат, зміцненні ділових зв’язків та зростанні нематеріальних активів, що посилює цінність бізнесу.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

комунікативна стратегія, стратегічне планування, капіталізація, ROMI, CLV, CAC, нематеріальні активи, економічна ефективність, трансакційні витрати, репутаційний капітал

ПОСИЛАННЯ

1. Бужимська К.О., Желіховська М.В. (2021). Сучасні тенденції та моделі розвитку підприємництва в умовах цифрової економіки. Підприємництво і торгівля, № 28. С. 15-19.
DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1256-2021-28-02
2. Гринько Т., Гвініашвілі Т., Каліберда М. (2023). Стратегічне управління підприємством в умовах цифрової економіки. Економіка та суспільство, № 50.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-71
3. Ковальська Л.Л., Кривов’язюк І.В. (ред). (2020). Економіка підприємства : підручник. Київ : Вид. дім «Кондор», 700 с. ISBN 978-617-7939-09-1.
Link: https://lib.lntu.edu.ua/sites/default/files/2021-03/%21%20підручник%20ЕП%20ПТБ.pdf
4. Козирєва О.В., Євтушенко В.А., Котляр О.В. (2023). Управління конкурентоспроможністю підприємства на основі товарної інновації. Економічний простір, № 187. С. 111-117.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-18
5. Котляров В. (2024). Стратегічне управління безпекою організацій. Mechanism of an Economic Regulation, № 1(103). С. 41-45.
DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2024.103.06
6. Лишко С. (2021). Формування інтегрованих комунікацій як основи маркетингових стратегій сучасного бізнесу. Економіка та суспільство, № 31.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-40
7. Норт Д. (2000). Інститути, інституціональна зміна та функціонування економіки. К. : Основи, 198 с.
8. Петрова І., Лойко Є. (2022). Методичний засади розробки маркетингової стратегії підприємства. Вчені записки Університету «КРОК», № 1(65). С. 95-104.
DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-95-104
9. Argenti, P.A. (2015). Corporate Communication. 7th ed. New York : McGraw-Hill Education, 2015. 320 p. ISBN 125929594X, 9781259295942.
10. Cornelissen, J. (2017). Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. 5th ed. London : SAGE Publications, 336 p. ISBN 1526411822, 9781526411822.
11. Grunig, J.E., Grunig, L.A., & Dozier, D.M. (2013). Excellent Public Relations and Effective Organizations: A Study of Communication Management in Three Countries. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 450 p.
DOI: https://doi.org/10.4324/9781410606617
12. Hrynko, T., & Hviniashvili, T. (2024). Strategic Business Management in the Digital Economy. Challenges and Issues of Modern Scienc. Vol. 2. Pp. 372-376.
Link: https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/126?utm_source=chatgpt.com
13. Nielsen, C., & Lund, M. (2018). Building scalable business models. MIT Sloan Management Review, Vol. 59. No. 2. Pp. 65-69.
Link: https://www.researchgate.net/publication/325360925_Building_scalable_business_models
14. North, D. (1981). Structure and Change in Economic History. New York : W.W. Norton & Co., 228 р.
Link: https://archive.org/details/structurechangei00doug?
15. Teece, D.J. (2017). Business models, value capture, and the digital enterprise. Journal of Organizational Design, Vol. 6. No. 1.
DOI: https://doi.org/DOI:10.1186/s41469-017-0018-x
16. Wernerfelt, B. (1995). The resource-based view of the firm: Ten years after. Strategic Management Journal, Vol. 16. No. 3. Pp. 171-174.
Link: https://web.mit.edu/bwerner/www/papers/TheResource-BasedViewoftheFirm-TenYearsAfter%20.pdf