Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ВПЛИВ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ НА ЕКОНОМІКУ ФРАНЦІЇ ТА ЇЇ ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНИХ ДЕСТИНАЦІЙ
Гурова Д.Д.
Гресь-Євреінова С.В.
Корнієнко О.М.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті розглянуто вплив туристичної галузі на економіку Франції та її туристично-рекреаційних дес-тинацій. Туризм у Франції не лише формує значну частку ВВП, але й виступає ключовим елементом регіонально-го розвитку, інфраструктурного оновлення та збереження культурної спадщини. Розглянуто роль Франції як світового лідера за кількістю міжнародних туристів: навіть після пандемії COVID-19 країна швидко відновила позиції, досягнувши у 2024 році понад 100 млн туристів. Висвітлено основні напрями впливу туристичного се-ктору на економіку країни в цілому та окремі регіони з високою туристичною активністю. Показано показники до- і післяпандемійного періоду, що дозволяє виявити стратегії стійкості галузі. Проаналізовано статистичні дані щодо туристичних потоків, доходів від туризму, зайнятості в галузі. Також висвітлено сезонну диферен-ціацію дестинацій, яка дозволяє забезпечити сталість економічного ефекту від туризму. Виокремлено внутрі-шні та зовнішні фактори, що впливають на функціонування галузі.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
туристична галузь, економіка, Франція, туристично-рекреаційна дестинація, прибуття, сезонна диференціа-ція
ПОСИЛАННЯ
1. World Travel & Tourism Council.
2. France Leads Global Tourism with 100M Visitors in 2024.
3. Haitham Nobanee. (2022). Sustainable Financial Management of Tourism Industry in France. Research Gate,
4. Philippe Bachimon, & Pierre Dérioz. (2024). Le tourisme oléicole en Provence, une forme touristique inaboutie. Via Tourism Review 25.
5. Michel Bauer. (1996). Cultural tourism in France. Cultural Tourism in Europe. ed. by Greg Richards. Wallingford, United Kingdom: CAB International, 347 р.
6. Isabelle Frochot. (2015). French Wine Brotherhoods and Wine Tourism: A Complex Relationship. Touism Recreation Research, No. 26(2). Pp. 53-62.
7. Hugues Seraphi. (2021). Tourism Education in France and Sustainable Development. Worldwide Hospitality and Tourism Themes.
8. Олійник Я.Б., Степаненко А.В. (2005). Теоретичні основи туризмології. Київ: Ніка-Центр, 361 с.
9. Ткаченко Т.І. (2009). Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. Київ: КНТЕ, 463 с.
10. Кнодель Л.В. (2019). Туризм і туристська освіта у Франції : монографія. Київ : ФОП Кандиба Т.П., 287 с.
11. Алєксєєва Ю.В. (2005). Державне регулювання розвитку туристичної галузі України в контексті дос-віду Франції: дис. … канд. наук з держ. упр.: 25.00.2002. Київ, 195 с.
12. International tourism recovers pre-pandemic levels in 2024.
13. 2024, a record year for international tourism in France.
14. France’s Travel & Tourism Broke All Records Last Year, WTTC Research Reveals.
15. Labour Market Information: France. (2025).
16. The Most Important France Tourism Statistics for 2025.
17. French Hotel Market Outlook 2024.
18. Paris 2024 Olympic Games: Preliminary tourism report.
19. «Petites Cités de Caractère».
20. Tourism in 2025: a year of growth in travel expected.