Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ЕКОЛОГІЧНА УПАКОВКА ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ТРЕНД МАРКЕТИНГУ ТОВАРІВ ТА ЧИННИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Юрченко О.А.
Руденко В.С.
Никонюк К.О.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті розглянуто екологічну упаковку як сучасний тренд маркетингу та важливий інструмент сталого розвитку. Проаналізовано функції екологічної упаковки та ключові чинники, що зумовлюють зростання її значущості у глобальній та локальній бізнес-практиці, зокрема посилення екологічних вимог, зміна споживчих пріоритетів і корпоративна соціальна відповідальність. Визначено маркетингові переваги впровадження екологічних рішень у сфері пакування. Наголошено на актуальності розвитку цього напряму в Україні у контексті євроінтеграції та адаптації бізнесу до міжнародних стандартів. Практична цінність статті полягає у можливості використання її результатів для формування стратегій підприємств щодо впровадження екологічної упаковки, розробки маркетингових програм позиціонування продукції та підвищення рівня екологічної свідомості споживачів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
екологічна упаковка, маркетинг товарів, маркетингові стратегії, інновації, сталий розвиток, споживча поведінка, конкурентні переваги, розширена відповідальність виробника, корпоративна соціальна відповідальність.
ПОСИЛАННЯ
1. Rambabu, L. & Ramlal, P. (2020). Packaging strategies: knowledge outlook on consumer buying behaviour. Journal of Industry-University Collaboration, No 2(2).
2. Rundh, Bo (2016). The role of packaging within marketing and value creation. British Food Journal, No 118(10).
3. Іванов М.М., Філіпський Р.О. (2023). Психологія сприйняття упаковки споживачами. Актуальні проблеми економіки, № 9(267). С. 57-65.
4. Як упаковка впливає на вартість логістики? Dragonlogistics.
5. Petrenko, L., Puzko, S., Lavrenenko, V., & Gernego, I. (2024). Fostering Sustainable Packaging Industry: Global Trends and Challenges. European Journal of Sustainable Development, No. 13(2).
6. Дончак Л.Г., Пилявець В.М. (2025). Біорозкладне пакування товарів як елемент сталого розвитку логістичних систем. Економічний простір, № 197. С. 26-31.
7. Кобернюк С.О., Юрченко О.А. (2025). Еволюція маркетингу аграрної продукції в епоху цифрових технологій: від традиційних комунікацій до систем Big Data-аналітики. Актуальні проблеми сталого розвитку, Вип. 2(6). С. 174-185.
8. Гавриленко О.М., Плішивий Є.М. (2023). Сучасні аспекти переходу до використання біорозкладних пакувальних матеріалів. Економічний простір, № 183. С. 128-133.
9. Танасійчук АМ., Середницька Л.П., Мельник Ю.В. (2019). Світовий досвід розвитку екологічно чистої упаковки товарів. Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія : Економіка і управління, Т. 30(69). № 6. С. 94-97.
10. Directive 2008/98/EC of the European Parliament and of the Council of 19 November 2008 on waste and repealing certain Directives.
11. European Parliament and Council Directive 94/62/EC of 20 December 1994 on packaging and packaging waste.
12. Проект Закону України про упаковку та відходи упаковки від 4.10.2023. № 10066.
13. Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України : Закон України від 1.06.2021. № 1489-IX.
14. Sustainability in packaging: What do European consumers value in 2025?. McKinsey & Company.
15. Survey shows customer demand for sustainable packaging on the rise / Eviosys (Metal Packager). (2024).