МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ У СФЕРІ РЕКЛАМИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ

Сотник А.А.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-0217-988X
Ткачук Г.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-6188-3028
Бірюченко С.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-6340-8607
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.205.259-266

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто теоретичні засади та практичні аспекти маркетингових досліджень у сфері реклами, які відіграють ключову роль у підвищенні ефективності комунікаційної політики підприємств. Обґрунтовано значення досліджень для виявлення потреб і переваг споживачів, оцінки результативності рекламних кампаній, рівня впізнаваності бренду та оптимізації витрат на рекламу. Окрему увагу приділено систематизації мето-дів маркетингових досліджень у сфері реклами, серед яких особливе місце займає метод бенчмаркінгу, що за-безпечує порівняння рекламних стратегій із кращими ринковими практиками та виявлення резервів для підви-щення конкурентоспроможності. Доведено, що систематичне проведення досліджень реклами сприяє мініміза-ції ризиків, адаптації до динамічного конкурентного середовища, формуванню довіри споживачів і досягненню стратегічних цілей розвитку бізнесу, забезпечуючи стійке зростання та актуальність бренду в умовах інфор-маційного перевантаження.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингові дослідження, реклама, рекламна діяльність, бенчмаркінг, стратегічний маркетинг, ефективність реклами, конкурентоспроможність.

ПОСИЛАННЯ

1. Гаврилюк, І., Томашевський, Ю., Хірівський, Р. (2024). Особливості маркетингових досліджень поведінки споживачів в умовах війни в Україні. Економіка та суспільство, № 65.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-135
2. Головчук Ю.О., Дибчук Л.В. (2020). Формування та особливості ефективної рекламної кампанії. Економіка, управління та адміністрування, № 1. С. 21-26.
Link: https://ema.ztu.edu.ua/article/view/200760
3. Деркач О. (2020). Бенчмаркінговий підхід до планування рекламних кампаній комерційних підприємств. Сучасні технології комерційної діяльності і логістики : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конференції. Київ : КНЕУ, С. 268-270.
Link: https://surl.li/vciwkd
4. Ільченко Т.В., Помазан Л.М. (2023). Сучасні методи проведення маркетингових досліджень на споживчому ринку. Інвестиції: практика та досвід, № 8. С. 131-135.
Link: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8020
5. Кобєлєва Т.О., Марчук Л.С. (2015). Методи оцінювання ефективності реклами та її впливу на споживачів. Вісник НТУ «ХПІ». Серія : Технічний прогрес та ефективність виробництва, № 25. С. 79-84.
Link: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16053
6. Колесник, Б., Костинець, І. (2023). Вимірювання ефективності цифрової реклами у Facebook як частина національної рекламної кампанії бренду. Огляд економіки, фінансів та менеджменту, № 3. Pp. 68–82.
DOI: https://doi.org/10.36690/2674-5208-2023-3-68-82
7. Корнійчук, Т., Луцій, І. (2024). Методичні засади маркетингових досліджень. Сталий розвиток економіки, № 3(50). Pp. 290-295.
DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-50-43
8. Попова Ю.М. (2015) Особливості маркетингових досліджень рекламної діяльності. Економіка і регіон, № 1. С. 74-79.
Link: https://surl.li/crboic
9. Родіонов, С.О. (2022). Інтернет-маркетинг в Україні: сучасні тенденції та інструменти. Журнал стратегічних економічних досліджень, № 3. Pp. 110–118. URL: https://jrnl.knutd.edu.ua/index.php/jseconres/article/view/1089
DOI: https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.3.11
10. Шкуренко, О. (2021). Особливості використання інструментарію бенчмаркінгу на підприємстві. Економіка і організація управління, Pp. 143-151.
DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.1.14
11. Global advertising revenue to hit US$1 trillion in 2026 as streaming services look to consolidation and live sports to drive growth: PwC Global Entertainment & Media Outlook 2024-28. (2024). PricewaterhouseCoopers (PwC).
Link: https://www.pwc.com/gx/en/news-room/press-releases/2024/pwc-global-entertainment-and-media-outlook-2024-28.html
12. Taylor, C.R., & Carlson, L. (2021). The future of advertising research: new directions and research needs. Journal of Marketing Theory and Practice, № 29(4). Рp. 1-12.
DOI: https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1860681
13. Wang, P., Xiong, G., Sun, W.W., & Yang, J. (2024). Evaluating multimedia advertising campaign effectiveness. Decision Support Systems, № 187. Pp. 114348.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2024.114348