Перейти до вмісту (натисніть Enter)
СТАЛИЙ РОЗВИТОК І БІЗНЕС: РОЛЬ СПОЖИВАЧА У ТРАНСФОРМАЦІЇ РИНКУ
Радько В.М.
Мацюра C.І.
Борисовська М.Р.
Державний університет економіки технологій
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено особливості формування та розвитку екологічної поведінки споживачів в умовах глобальних викликів та соціально-економічних трансформацій. Проаналізовано сучасні підходи до класифікації екоспоживачів, виявлено ключові чинники, що впливають на їхні мотивації та споживчі рішення. Систематизовано підходи до класифікації екологічних споживачів із урахуванням соціально-економічних умов України та впливу воєнного стану.
Екологічна поведінка споживачів є ключовим чинником трансформації економіки у напрямі сталого розвитку. Для України важливим завданням є формування культури екоспоживання, що потребує узгоджених дій з боку держави, бізнесу та суспільства. Запропонована у статті класифікація екоспоживачів дозволяє більш глибоко аналізувати поведінкові практики та розробляти ефективні стратегії стимулювання.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
екологічна поведінка, сталий розвиток, споживач, зелена економіка, маркетинг, соціальні інновації.
ПОСИЛАННЯ
1. Длугопольський О.В. (2017). Екологічна компонента сталого розвитку: від теорії до імплементації. Світ фінансів, № 4(53). С. 7-23.
2. Статистичний щорічник України, 2024. Державна служба статистики України.
3. Attitudes of European citizens towards the environment. (2022). European Union.
4. Global Sustainability Study. (2023). Kantar.
5. Peattie, K. (2010). Green consumption: behavior and norms. Annual Review of Environment and Resources, Vol. 35. Pp. 195–228.
6. Falke, A., Schröder, N., Hofmann, C. (2022). The influence of values in sustainable consumption among millennials. Journal of Business Economics, Vol. 92(6). Pp. 789–812.
7. Сотник І.М. (ред). (2016). Мотиваційні механізми дематеріалізаційних та енергоефективних змін національної економіки : монографія. Суми : Універ. книга, 368 с. ISBN 978-966-680-807-6.
8. Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року: Указ Президента України. № 722 від 30.09.2019.
9. Кудацька Ю. (2016). Сучасний стан ринку екологічно чистої продукції в Україні. Науковий блог. Національний університет «Острозька академія».
10. Thøgersen, J. (2021). Consumer behavior and climate change: consumers need considerable assistance. Current Opinion in Behavioral Sciences, Vol. 42. Pp. 9–14.
11. Global Environment Outlook. (2023). United Nations Environment Programme.