ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ АДАПТИВНОСТІ БІЗНЕСУ ДО СОЦІАЛЬНИХ І ТЕХНОЛОГІЧНИХ ЗМІН

Процак К.В.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-5864-4077
Тетерін О.А.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0009-0002-4145-7923
Дацюк А.М.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0009-0004-1987-8785
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.207.57-63

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджено роль цифрової трансформації у забезпеченні адаптивності бізнесу до соціальних і технологічних змін. Розкрито стратегічні напрями підвищення гнучкості підприємств на основі методології дизайн-мислення, що поєднує технологічні інновації з гуманістичними цінностями. Узагальнено переваги, бар’єри та ризики цифровізації бізнес-процесів, обґрунтовано значення цифрової зрілості, соціальної відкритості та розвитку цифрових компетентностей персоналу. Запропоновано алгоритм моделювання цифрового підприємства з адаптивною, безпечною й клієнтоорієнтованою архітектурою бізнес-процесів. Доведено, що синергія цифрової трансформації та дизайн-мислення формує гнучке, інноваційне середовище, підвищує стійкість і конкурентоспроможність підприємств у динамічному соціотехнологічному просторі.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

цифровізація, бізнес-процеси, дизайн-мислення, управління змінами, цифрові технології.

ПОСИЛАННЯ

1. Литовченко О., Дячек В., Мітін М. (2024). Трансформація бізнес-моделей підприємств в умовах цифровізації економіки. Економіка та суспільство, № 69.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-36
2. Головко О., Ткаченко Ф. (2025). Цифровізація бізнес-процесів: передумови та тенденції. Управління розвитком складних систем, № 62. С. 62–71.
DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2025.62.62-71
3. Мельничук Г., Марченко О. (2021). Окремі аспекти цифровізація бізнес-процесів підприємства в сучасних умовах. Збірник наукових праць Державного податкового університету, № 1. С. 169–185.
DOI: https://doi.org/10.33244/2617-5940.1.2021.169-185
4. Семенюк С. (2025). Інтеграція цифрових технологій у бізнес-процеси IT-підприємств: моделі, стратегії та перспективи. Підприємництво та інновації, № 36. С. 118-124.
DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/36.19
5. Мандич О., Бабко Н., Лишенко М., Харчевнікова Л. (2022). Цифрова трансформація та новітні комунікації як платформа для стійкого розвитку бізнесу. Modeling the development of the economic systems, № 4. С. 15–19.
DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-6-2
6. Бей Г., Панченко, І. (2024). Дизайн-мислення та цифрове підприємництво: інноваційні підходи до бізнес-планування в епоху цифровізації. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, Т. 330. № 3. С. 336-342.
DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-330-51
7. Уманець Т.В., та ін. (2022). Адаптація управління бізнес-процесами в умовах цифровізації економіки: теоретичні аспекти : монографія. НАН України, ДУ «Ін-т. ринку і екон.-екол. дослідж НАН України». Одеса : ДУ ІРЕЕД НАНУ, 380 с.
DOI: https://doi.org/10.31520/978-617-14-0054-2
8. Беспалюк Х., Процак К. (2021) Дизайн-мислення як ефективний метод адаптації до змін. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління», Вип. 5. № 1. С. 121-131.
DOI: https://doi.org/10.23939/semi2021.01.121