Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ЦИФРОВИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ РОЗРОБКИ ЦІНОВОЇ СТРАТЕГІЇ БУДІВЕЛЬНИХ ДЕВЕЛОПЕРСЬКИХ КОМПАНІЙ
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Стаття присвячена аналізу цифрового інструментарію формування цінових стратегій будівельних девелоперських компаній в умовах трансформації ринку нерухомості. Проаналізовано фундаментальні обмеження традиційних методів ціноутворення («витрати плюс», гедоністична модель) та обґрунтовано необхідність їх інтеграції з новітніми інструментами. Розкрито можливості BIM 5D, Big Data, алгоритмів машинного навчання (ML), автоматизованих моделей оцінки (AVM), інструментів PropTech та систем динамічного ціноутворення. Обґрунтовано, що синтез цих технологій дозволяє встановлювати мінімальну ціну на основі точної собівартості, максимальну – на основі ринкових моделей, а оптимальну – через AI-механізми, що аналізують попит у реальному часі. Наведено огляд практик українських будівельних девелоперських компаній, визначено стратегічні розриви та запропоновано рекомендації щодо інтеграції цифрових рішень у єдину систему ціноутворення для підвищення ефективності та конкурентоспроможності.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
будівництво; девелоперська компанія; цінова стратегія; динамічне ціноутворення; цифрові інструменти; штучний інтелект; великі дані; BIM; машинне навчання.
ПОСИЛАННЯ
1. Broxterman D., & Zhou T. (2023). Information Frictions in Real Estate Markets: Recent Evidence and Issues. J Real Estate Financ Econ (Dordr), No. 66(2). Pp. 203-298.
2. Abdelalim, A.M.; Salem, M.; Salem, M.; Al-Adwani, M.; Tantawy, M. (2025). An Analysis of Factors Contributing to Cost Overruns in the Global Construction Industry. Buildings. No. 15. P. 18.
3. Naz, Rabia & Jamil, Bushra & Ijaz, Humaira. (2024). Real Estate Price Prediction. International Journal of Innovations in Science and Technology. No. 6. P. 1031-1044.
4. Ісаєнко Д. (2021). Стан реформування системи ціноутворення в будівництві. Економіка та суспільство. №29.
5. Букало Н., Шевчук А. (2025). Особливості формування цінової політики будівельних організацій. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. Том 1 №41. С. 190-195.
6. Васильцова С., Гасюк М. (2023). Цифровізація методів ціноутворення для визначення оптимальної ціни. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки). №5. С. 71–74.
7. Vararean-Cochisa D., Crisan E. (2025). The digital transformation of the construction industry: a review. IIM Ranchi Journal of Management Studies. Vol. 4 No. 1. P. 3-16.
8. Y. Jezzini et al. (2024). An Accurate-Pricing Estimate Game-Theoretic Model For Determining Price Escalations In Construction Projects During Economic Uncertainties. Construction Research Congress 2024, CRC 2024. Vol. 1. P. 1170-1180. American Society of Civil Engineers, Jan 2024.
9. Moreno-Foronda, I.; Sánchez-Martínez, M.-T.; Pareja-Eastaway, M. (2025). Comparative Analysis of Advanced Models for Predicting Housing Prices: A Review. Urban Sci. No. 9, 32.
10. Liu Q., He P., Peng S., Wang T., Ma J. (2024). A Survey of Data-Driven Construction Materials Price Forecasting. Buildings. No.14(10). P.3156.
11. Mochtar, Krishna & Arditi, David. (2001). Pricing strategy in the US construction industry. Construction Management & Economics. No.19. P. 405-415.
12. Vitásek, Stanislav & Zak, Josef. (2019). BIM for cost estimation. Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies III
13. Karan Das, Salman Khursheed, Virendra Kumar Paul. (2025). The impact of BIM on project time and cost: insights from case studies. Discover Materials. February 2025.
14. Cost-Plus Pricing. Markt-Pilot [Електронний ресурс]
15. Herath, Shanaka & Maier, Gunther. (2010). The hedonic price method in real estate and housing market research. A review of the literature. SRE-Discussion Papers. No. 2010/03. WU Vienna University of Economics and Business.
16. Lisi G. (2019). Property valuation: the hedonic pricing model – location and housing submarkets. Journal of Property Investment & Finance. Vol. 37 No. 6. P. 589–596.
17. Value-Based Pricing. Wall Street Prep. July 2024.
18. Siniak, Nikolai & Kauko, Tom & Shavrov, Sergey & Marina, Ninoslav. (2020). The impact of proptech on real estate industry growth. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. P. 869.
19. Rabby, Fazla & Chimhundu, Ranga. (2022). Chapter 5 Digital Transformation in Real Estate Marketing: A Review. Big Data. August 2022.
20. Еli Beracha & Michael J. Seiler. (2015). The Effect of Pricing Strategy on Home Selection and Transaction Prices: An Investigation of the Left-Most Digit Effect. Journal of Housing Research, Taylor & Francis Journals. Vol. 24(2). Р. 147-161.
21. Wei C., Fu M., Wang L., Yang H., Tang F., Xiong Y. (2022). The Research Development of Hedonic Price Model-Based Real Estate Appraisal in the Era of Big Data. Land. No. 11(3). P. 334.
22. Başal, Murat & Saraç, Emel & Özer, Kadir. (2024). Dynamic Pricing Strategies Using Artificial Intelligence Algorithm. Open Journal of Applied Sciences. No. 14. P. 1963-1978.
23. O. Romanenko, L. Alaverdian and O. Yudicheva, (2025). Digital Transformation of the Ukrainian Construction Industry: Current Challenges and Prospects for Utilizing Global Experience. 2025 IEEE 5th International Conference on Smart Information Systems and Technologies (SIST), Astana, Kazakhstan. P. 1-6,
24. Соловей О. Що таке PropTech, або інновації для нерухомості. Property Times 10.07.2019.