Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ФОРМУВАННЯ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ КОНКУРЕНТНИХ ЦІН
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Стаття аналізує підходи до формування цінової політики підприємства та доводить важливість маркетингового моніторингу цін як основного інструменту її практичної реалізації. Підкреслено, що ефективність цінових рішень визначається здатністю підприємства враховувати маркетингові цілі, ринкову кон’юнктуру, конкурентну поведінку та цінові ризики. Розкрито природу ризиків, пов’язаних зі змінами попиту, трансформаціями дистрибуції, зростанням витрат і макроекономічними коливаннями, а також зовнішніми загрозами, сформованими активністю конкурентів. Окреслено функціональні блоки маркетингового моніторингу: ідентифікацію конкурентів, роботу з джерелами інформації, збір і нормалізацію даних, аналіз промоцій та формування рекомендацій для цінових стратегій. Проаналізовано сучасні програмні рішення, що забезпечують автоматизований збір і систематизацію цінових даних та підтримують ухвалення стратегічних рішень у B2B-сегменті. Узагальнення результатів дозволяє визначити моніторинг цін як безперервний технологічно підтриманий процес формування адаптивної та економічно обґрунтованої цінової політики.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
маркетингова цінова політика, маркетингові дослідження, маркетинговий моніторинг, стратегічний маркетинг, стратегічний менеджмент.
ПОСИЛАННЯ
1. Букало Н., Ковальчук О. (2024). Аналіз цінових стратегій та споживча поведінка в контексті маркетингових досліджень. Економічний журнал Волинського національного університету ім. Л. Українки, № 3(39). С. 156-162.
2. Прокопенко М.В., Сідельнікова В.К. (2022). Формування ціново-збутової політики підприємства з використанням елементів «теорії ігор». Проблеми і перспективи розвитку підприємництва, № 28. С. 119–128.
3. 7-PRICE. Multifunctional Platform for Monitoring the Internet Market.
4. Monitor all prices you want. Co-Guard.
5. Price monitoring. Monitoring and analyzing competitors' prices is a powerful tool for your brand. De-deshevshe.
6. Foros, Ø., Kind, H.J., & Nguyen-Ones, M. (2024). The choice of pricing format: Firms may choose uniform pricing over personalized pricing to induce rivals to soften competition. Information Economics and Policy, Vol. 66.
7. Gao, R. (2024). On the Importance of Pricing Strategy in Marketing Strategy. Frontiers in Business, Economics and Management, Vol. 10. No. 1. Pp. 85–92.
8. Gerpott, T.J., & Berends, J. (2022). Competitive pricing on online markets: a literature review. Journal of Revenue and Pricing Management, Vol. 21. No. 8. Pp. 1–27.
9. Helecos - monitoring and analysis of competitors prices. Helecos.
10. Joshi, Y., Soni, A., Kumar, T., & Potdar, R. M. (2025). Price pulse—an intelligent multi-platform system for real time price tracking and forecasting. I-manager’s Journal on Software Engineering, Vol. 19. No. 3. P. 23.
11. Kienzler, M., & Kowalkowski, C. (2017). Pricing strategy: A review of 22 years of marketing research. Journal of Business Research, No. 78. Pp. 1–13.
12. Marty, F., & Warin, T. (2025). Algorithmic Pricing and Competition: Balancing Efficiency and Consumer Welfare. CIRANO Papers, 2025PR-09.
13. Penkova, O., Zakharchuk, O., Blahun, I., Berher, A., Nechytailo, V., & Kharenko, A. (2022). Price Monitoring Automation with Marketing Forecasting Methods. International Journal of Computer Science and Network Security, Vol. 22. No. 9. Pp. 471–480.
14. Pérez, J., & López-Ospina, H. (2022). Competitive Pricing for Multiple Market Segments Considering Consumers’ Willingness to Pay. Mathematics, Vol. 10. No. 19. 3600.
15. Price Control – Сервіс Моніторингу цін в Інтернеті. Захист прав інтелектуальної власності у мережі Інтернет. Price Control.
16. Price Monitoring Tool for E-Commerce. Pricer24. Price.
17. AI-powered price tracking for any product across the web. PricePulse.
18. Qualtrics XM: The Leading Experience Management Software. Qualtrics.
19. The AI-Powered Consumer Intelligence Platform. Quantilope.
20. Raibukha, O. (2024). Pricing policy as an object of managerial influence in ensuring the competitiveness of an enterprise. Economics and Region, Vol. 2. No. 93. Pp. 99–104.
21. Seo, K., Go, S., & Kim, B. (2020). Pricing strategies under markets with time gap between purchase and consumption. Journal of Business Research, No. 111. Pp. 286–296.
22. Shapiro, A. (2024). Price monitoring, or where surveillance studies meets the sociology of price formation. Surveillance & Society, Vol. 22. No. 3. Pp. 248–263.