Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ІНТЕГРАЦІЯ ЛІДЕРСТВА СЛУЖІННЯ В МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ЗМІН
Михацька А.В.
Артамонова Г.В.
Олещенко В.Ю.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено лідерство служіння як ефективний стиль управління в умовах організаційних змін. На основі теоретичного аналізу, порівняльного підходу та практичних кейсів встановлено, що принципи лідерства служіння сприяють формуванню довіри, мотивації та залученості персоналу. Проведено порівняльний аналіз моделей PAEI І. Адізеса, лідерства служіння та змін за Д. Коттером, що дозволив виокремити роль інтегратора як чинника згуртованості та емоційної безпеки. Визначено відповідності між етапами змін, управлінськими ролями та гуманістичними засадами лідерства служіння, на основі чого розроблено практичну модель управління трансформаціями, що поєднує структурну логіку, етичне лідерство та алгоритм змін. Модель може бути використана для навчання управлінців, діагностики стилів лідерства та підтримки організаційних змін. Запропоновано рекомендації для менеджерів щодо формування команд і культури довіри. Представлена рамка управління змінами має потенціал для адаптації в різних організаційних контекстах.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
лідерство служіння, організаційні зміни, управління змінами, етичне лідерство; практична модель змін.
ПОСИЛАННЯ
1. Greenleaf, R. (2008). Servant as a Leader. Atlanta, GA : Greenleaf Center for Servant Leadership.
2. Покотило Т., Смаглюк А. (2021). Організаційні зміни: проблема опору персоналу та шляхи його подолання. Теорія і практика державного управління, № 2(73). С. 154–163.
3. Peters, T.J., Waterman, R.H. (1982). In Search of Excellence. Harper & Row.
4. Омельченко В. (2025). «Служінне лідерство» на прикладі життя Андрея Шептицького. Софія. Вісник гуманітарних та релігійних досліджень, № 1(25). С. 50-55.
5. Олещенко В.Ю., Михацька А.В., Артамонова Г.В. (2025). Служіння як основа сучасного лідерства в управлінні організацією. European Scientific Journal of Economic and Financial Innovation, Т. 1. № 15. С. 462–472. URL: https://www.journal.eae.com.ua/index.php/journal/article/view/550
6. Вижва М. (2020). Сучасні теорії лідерства: гуманістичний ракурс. Проблеми сучасної психології, Вип. 47. С. 9–26.
7. Копчак Ю.С., Матвеєв М.Є., Моторнюк У.І. (2024). Особливості впливу різних стилів лідерства на управління підприємством. Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління, № 74(2). С. 33-39.
8. Dimitrakaki, I. 92023). Servant Leadership. Case Study Starbucks. International Journal of Management and Humanities (IJMH). ISSN 2394-0913 (Online). Vol. 9. Iss. 6. Pp. 12–17.
9. Trastek, V., Hamilton, N., & Niles, E. (2014). Leadership models in health care – a case for servant leadership. Mayo Clinic Proceedings, Vol. 89. No. 3. Pp. 374–381.
10. Mayo Clinic. (n.d.). Mayoclinic.
11. Case, J. 92019). Servant Leaders and Employee Ownership. Employee Owned America.
12. Місія, візія, цінності. Київський столичний університет ім. Б. Грінченка.
13. Гавриш О.М., Драмарецька К.П. (2022). Роль лідера при управлінні організаційними змінами в підприємстві. Економіка і управління бізнесом, № 13. С. 18-28.
14. Saleem, F., Zhang, Y., Gopinath, C., & Adeel, A. (2020). Impact of servant leadership on performance: The mediating role of affective and cognitive trust. SAGE Open, Vol. 10. No. 1. Pp. 1-16.
15. Адізес І. (2018). Управління змінами для досягнення найліпшого результату в бізнесі й повсякденному житті. пер. з англ. Т. Семигіної. Київ : Форс Україна, 400 с. ISBN 978-617-7559-24-4.
16. Kotter J.P. (2012). Leading Change. Boston : Harvard Business Review Press, 280 p.