Перейти до вмісту (натисніть Enter)
РОЛЬ БРЕНДИНГУ ЛОКАЛЬНИХ ВИРОБНИКІВ У ФОРМУВАННІ ДОВІРИ СПОЖИВАЧІВ У КОРОТКИХ ПРОДОВОЛЬЧИХ ЛАНЦЮГАХ
Шевченко Н.В.
Дем’яненко О.В.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У сучасних умовах, коли споживачі дедалі більше орієнтуються на сталість, прозорість і локальність, ефективний брендинг здатен забезпечити конкурентну перевагу малим і середнім агровиробникам. Саме тому дослідження ролі брендингу у формуванні довіри споживачів у коротких продовольчих ланцюгах набуває особливої актуальності.
У статті досліджено значення брендингу локальних виробників у контексті коротких продовольчих ланцюгів постачання (Short Food Supply Chains – SFSCs). Розкрито взаємозв’язок між ідентичністю бренду, емоційною лояльністю споживачів та рівнем довіри до локальної продукції. Окреслено особливості формування бренду на локальному ринку агропродовольчих товарів, визначено ключові чинники, що впливають на сприйняття споживачами якості та автентичності. Обґрунтовано роль комунікаційних стратегій, цифрових платформ та соціального капіталу у розвитку локального бренду.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
брендинг, локальні виробники, короткі ланцюги постачання, довіра споживачів, агропродовольча продукція, маркетингові стратегії.
ПОСИЛАННЯ
1. Enthoven, L., Skambracks, M., & Van den Broeck, G. (2023). Improving the design of local short food supply chains: Farmers’ views in Wallonia, Belgium. Journal of Rural Studies, Vol. 97. Pp. 573-582.
2. Acella, M., Petrini, A., Bulgari, R., Ertani, A., Sebök, A., Devecchi, M., Nicola, S. (2024). Quality Perception of Short Food Supply Chains Products: From the Producer’s to the Consumer’s Point of View. International Journal of Food Studies, Vol. 13. Iss. 1. Pp. 127-144.
3. Raftowicz, M., Solarz, K., & Dradrach, A. (2024). Short Food Supply Chains as a Practical Implication of Sustainable Development Ideas. Sustainability, Vol. 16. Iss. 7. 2910.
4. Cirone, F., Masotti, M., Prosperi, P., Bosi, S., Dinelli, G., & Vittuari, M. (2023). Business strategy pathways for short food supply chains: Sharing value between consumers and producers. Sustainable Production and Consumption, Vol. 40. Pp. 458-470.
5. Jia, F., Shahzadi, G., Bourlakis, M., & John, A. (2024). Promoting resilient and sustainable food systems: A systematic literature review on short food supply chains. Journal of Cleaner Production, Vol. 435.
6. Бокій О.В. (2024). Вплив системних змін в економіці україни на формування агропродовольчих ланцюгів створення вартості. Продовольчі ресурси, Т. 12. № 23. С. 233–245.
7. Красноруцький О. (2023). Брендинг та крафтові технології аграрних підприємств: стратегічний аспект. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, Т. 316. № 2. С. 19-24.
8. Коломицева О., Шевченко Н., Сергієнко О. (2024). Оптимізація стратегії stр-маркетингу аграрних компаній регіону на основі штучного інтелекту та принципів smart-спеціалізації. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, Т. 332. № 4. С. 441-446.
9. Herzig, J., & Zander, K. (2025). Determinants of consumer behavior in short food supply chains: a systematic literature review. Agric Econ, Vol. 13. No. 21.
10. KM ZERO Food Innovation Hub.
11. Levecque, S., & De Smet, E. (2021). Tasteful East-Flanders. Economic Council of East-Flanders. FRiDGE Interreg Europe.
12. Slowfood.it.
13. IBM launches blockchain as a service food tracking network. Baker McKenzie Blockchain. (2018).
14. Castaños, J.C. KM Zero reúne más de 20 startups foodtech, fondos y corporaciones en su Open Innovation Investment Day. (2024). ValenciaNews.
15. Beverland, M. (2009). Building brand authenticity: 7 habits of iconic brands. Palgrave Macmillan.
16. Farmers Market Coalition.
17. Buy Fresh, Buy Local.
18. «Bienvenue à la ferme»
19. ГО «Карпатський смак».
20. Сімейний парк «Ясногородка».
21. Cappelli, L., D’Ascenzo, F., Ruggieri, R., & Gorelova, I. (2022). Is Buying Local Food a Sustainable Practice? A Scoping Review of Consumers’ Preference for Local Food. Sustainability, Vol. 14. Iss. 2. P. 772.