Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ЗРІЛІСТЬ УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ РЕПУТАЦІЇ
Марухленко О.В.
Рубан Д.О.
Турбаєвський Я.Е.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено взаємозв'язок між рівнем зрілості управління проєктами та формуванням організаційної репутації. Визначено сутність поняття «зрілість управління проєктами» як системної характеристики, що відображає здатність організації ефективно планувати, координувати та реалізовувати проєкти відповідно до стратегічних цілей. Проаналізовано основні моделі оцінювання зрілості та визначено їхнє значення для підвищення управлінської ефективності. Особливу увагу приділено ролі проєктної культури у формуванні довіри стейкхолдерів, а також розглянуто рівень зрілості як індикатор стабільності та надійності організації. На основі міжнародних та вітчизняних прикладів доведено, що розвиток проєктної зрілості є важливим фактором зміцнення ділової репутації, підвищення прозорості процесів та конкурентоспроможності організацій. Результати дослідження мають практичне значення для менеджерів, аналітиків та дослідників, які займаються удосконаленням систем управління проєктами та репутаційного менеджменту.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
зрілість управління проєктами; організаційна репутація; проєктна культура; моделі оцінювання зрілості; довіра стейкхолдерів; стабільність організації; надійність; управлінська ефективність; стратегічний розвиток; репутаційний менеджмент.
ПОСИЛАННЯ
1. Abratt, R., & Kleyn, N. (2012). Corporate identity, corporate branding and corporate reputations: European Journal of Marketing, Vol. 46. No. 7–8. Pp. 1048–1063.
2. Lim, M., Machado, J.C. & Iglesias, O. (2015). Brand, identity and corporate reputation. Marketing Intell. Planning, Vol. 33. No. 2.
3. Raithel, S., Wilczynski, P., Schloderer, M.P. & Schwaiger, M. (2010). The value-relevance of corporate reputation during the financial crisis. Journal of Product & Brand Management, Vol. 19. No. 6. Pp. 389-400.
4. Firestein, P.J. (2006). Building and protecting corporate reputation. Strategy & Leadership, Vol. 34. No. 4. Pp. 25–31.
5. Beaver, G. (1999). Competitive advantage, corporate governance and reputation management: The case of marks & spencer. J. Commun. Manage, Vol. 4. No. 2. Pp. 185–196.
6. Yousaf, S., & Li, H., (2015). Social identity, collective self esteem and country reputation: The case of Pakistan, Journal of Product & Brand Management, Vol. 24. No. 4. Pp. 399–411.
7. Maden, C., Arıkan, E., Telci, E.E., & Kantur, D., (2012). Linking corporate social responsibility to corporate reputation: A study on understanding behavioral consequences. Journal of Product & Brand Management, Vol. 24. No. 4. Pp. 399-411.
8. Вівчар О. (2021). Методологія економічної безпеки підприємства на основі застосування проєктного підходу у фокусі сучасних викликів: нормативно-правові засади. Economic Synergy, Вип. 1. C. 38–44.
9. Зачко І.Г. (2021). Моделі та методи гібридного управління програмами проєктів соціально-економічного розвитку територій засобами механізмів конвергенції : дис. на здобуття наук. ступеня канд. тех. наук: 05.13.22. ЛДУБЖ, Львів,
10. Старченко Г.В. (2018). Управління проектами: теорія та практика : навч. посіб. Чернігів: вид. Брагинець О. В., 306 с.
11. Ширяєва Н.Ю., Опалько Т.І. (2023). Онлайн-лідерство та групова згуртованість в менеджменті підприємств будівельної галузі. Причорноморські економічні студії, Вип. 79. С. 138-143.
12. Ширяєва Н.Ю., Драганюк А.О. (2023). Міжнародна практика стимулювання розвитку суб'єктів бізнес-менеджменту. Причорноморські економічні студії. Вип. 79. С. 134-137.
13. Феєр О.В., Товт Т.Й., Машкаринець М.С. (2021). Аналіз теоретичних підходів до управління підприємством. Міжнародний науковий журнал «ОСВІТА І НАУКА», Вип. 2(31). С. 173-176.
14. Запара Л.А. (2015). Основні підходи до управління: еволюція і перспективи. Агросвіт, № 20. С. 16-22.
15. Онишкевич О.В. (2016). Актуальність проектного підходу в управлінні підприємствами. Економіка і суспільство, Вип. 6. С. 203–207.
16. Герасименко, О.М., Пасєка, С.Р. (2019). Концептуальні основи ризикорієнтованого підходу до управління у процесі забезпечення системи економічної безпеки підприємств різних галузей народного господарства. Вчені записки Університету «КРОК», № 4(56). С. 148–155.
17. Ляшенко Р.В. (2018). Основні підходи до управління в бізнесі. Молодий вчений, № 12(64). С. 296-301.
18. Kukharuk, A., Nagiyeva Sadraddin, R., Anisimovych-Shevchuk, O., Marukhlenko, O., & Kapyrulya, M. (2024). The Impact of Project Activities on the International Business Development. Theoretical And Practical Research In Economic Fields, Vol. 15. No. 3. Pp. 579-588.
19. Vorobets, Y., Khmeliuk, A., Moshkovska, O., Valiyev, V.I., & Marukhlenko, O. (2024). The role of data analytics in making management decisions by the logistics intermediaries. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, Vol. 4. No. 57. Pp. 185–196.