Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ВИЗНАЧЕННЯ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ДЛЯ РИНКУ АЗС УКРАЇНИ В УМОВАХ НАСИЧЕНОГО КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
Котвицька Н.М.
Овсієнко Н.В.
Шостаковська А.В.
Майстренко Ю.В.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Стаття присвячена дослідженню пріоритетних напрямків розвитку корпоративної соціальної відповідальності на ринку автозаправних станцій України в умовах посилення конкуренції. Проаналізовано сучасний стан ринку АЗС, виявлено основні виклики та можливості для впровадження соціально відповідальних практик. Досліджено міжнародний досвід розвитку соціальної відповідальності у паливній галузі. На основі комплексного аналізу запропоновано модель пріоритетних напрямків соціальної відповідальності для українських АЗС, що включає екологічну, соціальну та економічну складові. Визначено ключові показники ефективності впровадження соціально відповідальних ініціатив. Обґрунтовано практичні рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності через реалізацію КСВ-стратегій. Розроблено систему моніторингу та оцінки результативності програм соціальної відповідальності для забезпечення сталого розвитку підприємств галузі.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
корпоративна соціальна відповідальність, ринок АЗС, конкурентоспроможність, сталий розвиток, екологічна відповідальність, соціальні ініціативи, стратегічний розвиток, інноваційний розвиток, конкурентоспроможність, соціально-відповідальний маркетинг.
ПОСИЛАННЯ
1. Spence, D.B. (2011). Corporate Social Responsibility in the Oil and Gas Industry: The Importance of Reputational Risk. Chicago-Kent Law Review, Vol. 86. Iss. 1. Pp. 59-85.
2. Frynas. J.G. (2009). Corporate social responsibility in the oil and gas sector. The Journal of World Energy Law & Business, Vol. 2(3). Pp. 178-195.
3. Carroll, A.B. (1999). Corporate social responsibility: Evolution of a definitional construct. Business & Society, Vol. 38(3). Pp. 268-295
4. Porter, M.E., & Kramer, M.R. (2011). Creating shared value: How to reinvent capitalism and unleash a wave of innovation and growth. Harvard Business Review, Vol. 89(1-2). Pp. 62-77.
5. Davis, K. (1960). Can business afford to ignore social responsibilities? California Management Review, Vol. 2(3). Pp. 70-76.
6. Akporiaye, A. (2023). Evaluating the effectiveness of oil companies' Corporate Social Responsibility (CSR). The Extractive Industries and Society, Vol. 13. Article 101222.
7. Ovadia, J.S., Ayelazuno, J.A., & Van Alstine, J. (2020). Ghana's petroleum industry: expectations, frustrations and anger in coastal communities. The Journal of Modern African Studies, Vol. 58(3). Pp. 397-424.
8. Freeman, R.E. (1984). Strategic management: A stakeholder approach. Cambridge University Press, 276 p.
9. Uchegbu, I., Ibrahim, M., & Yakubu, B. (2023). The Impact of Petroleum Industry Act on Corporate Social Responsibility and Taxation in Nigeria's Upstream Oil and Gas Sector: A Path towards Sustainable Development. Sustainability, Vol. 15(21). Article 15538.
10. Okolie, U.C., Nneka,& C. (2021). Sustaining oil and gas multinational operations through corporate social responsibility practices. Discover Sustainability, Vol. 2. Article 42.
11. Elkington, J. (1997). Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Capstone Publishing, 402 p.
12. Steurer, R., Langer, M.E., Konrad, A., & Martinuzzi, A. (2005). Corporations, stakeholders and sustainable development. Journal of Business Ethics, Vol. 61(3). Pp. 263-281.
13. Статистичний щорічник України за 2023 рік. Державна служба статистики України. Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2024. 452 с.