Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ІНТЕРАКТИВНІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
Ткачук В.О.
Травін В.В.
Гладищук Я.А.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті актуалізується потреба у дослідженні інструментів розвитку конкурентоспроможності особистості, що поєднують одержання професійних компетенцій, розвиток міжособистісних навичок і реалізацію принципів соціальної відповідальності бізнесу. Виокремлюються особистісний, соціальний та професійний напрями розвитку людини-фахівця на підприємстві.
Обґрунтовується спосіб реалізація управління особистісним розвитком персоналу через розвиток тих характеристик працівників, які б сприяли реалізації усіх компонентів клієнтоорієнтованості персоналу. Відзначається, що одні характеристики особистості спрямовуються на розвиток внутрішніх навичок та прийняття власних сильних і слабких сторін (інтерперсональні), а інші – на прийняття зовнішнього середовища, ефективну інтеграцію в суспільство та адаптацію до викликів, пов’язаних із взаємодією з іншими людьми (інтраперсональні).
Акцентується увага на необхідності розвитку конкурентоспроможності особистості, що потребує підбору підходящих інструментів – як загальних, так і інтерактивних, – які сприятимуть практичному формуванню ключових компетентностей. Резюмується, що у поєднанні з принципами корпоративної соціальної відповідальності такі підходи створюють основу для інвестування у людський капітал, забезпечуючи сталі конкурентні переваги для працівника і компанії.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
особистість, конкурентоспроможність особистості, соціальна відповідальність бізнес, інтерперсональні та інтраперсональні характеристики особистості, інтерактивні інструменти розвитку конкурентоспроможності особистості
ПОСИЛАННЯ
1. Данканіч Р.І. (2021). Картезіанський принцип абсолютної аподиктичності у феноменології Е. Гуссерля і герменевтиці Г. Гадамера. Перспективи. Соціально-політичний журнал, № 4. С. 4–10.
2. Драган О.І., Бергер А.Д., Мізюк А.О. (2024). Професійний розвиток персоналу згідно умов трансформацій у підприємництві. Київський економічний науковий журнал, № 4. С. 71–78.
3. Олійник О., Солошенко О., Васильєва М. (2024). Інтерактивні методи навчання дисциплін суспільствознавчої галузі знань: теорія і практика. New Collegium, Т. 2. № 114. С. 72–79.
4. Прошукало І.Л. (2020). Особистісний розвиток персоналу як фактор підвищення конкурентоспроможності компаній у сфері послуг. Габітус, Вип. 18, Т. 1. С. 91–95.
5. Сеник А. (2024). Професійний та особистісний розвиток майбутніх соціальних працівників: від теорії до практики. Соціальна робота та соціальна освіта, № 1(12). С. 278–283.
6. Сердюк Л.З., Чайка Г.В., Чиханцова О.А. (2021). Психологічні технології сприяння психологічному благополуччю особистості : метод. рекомендації. Київ-Львів, 68 с.
7. Скиба М.В. (2015). Формування та розвиток інституту корпоративної соціальної відповідальності. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 18: Економіка і право, Вип. 30. С. 28–36.
8. Тимошенко Н.Є. (2024). Використання інтерактивних методів навчання у викладацькій діяльності. Перспективи та інновації науки, № 4(38). С. 730–740.
9. Тіора К.І. (2023). Інтерперсональні відносини у структурі професійної спрямованості студентів. Психологічний простір особистості в звичайних та надзвичайних умовах сучасності : Матер. Всеукр. наук.-практ. конф. «Психологія самоздійснення особистості: теорія, досвід, практика» (Одеса, 19–20 травня 2023 р.). Одеса : ФОП Бєлий А.Є. С. 83–95.
10. Харченко Т.О., Вєдєніна К.П. (2017). Принципи корпоративної соціальної відповідальності як фактор формування конкурентних переваг організації. Економічні студії, Вип. 5(18). С. 15–19.
11. Часовникова А. Що таке фрустрація і як з нею боротися?
12. Черненко Н.І. (2021). Тренінг як метод розвитку особистості. Актуальні питання методики викладання загальноосвітніх дисциплін в умовах реформування ЗФПО: матер. Всеукр. наук.-практ. конф., (Київ, 2 листопада 2021 р.) Київ, Ч. 1. С. 295-298.
13. Шимановська-Діанич Л., Шимановська В., Лозова О. (2023). Підходи до формування soft-skills фахівців харчової промисловості. Академічні візії, № 17.
14. Belgasm, H., Alzubi, A., Iyiola, K. & Khadem, A. (2025). Interpersonal Conflict and Employee Behavior in the Public Sector: Investigating the Role of Workplace Ostracism and Supervisors’ Active Empathic Listening. Behavioral Sciences, No. 15(2). Art. 194.
15. Dsouza, J. (2023). The Value of Interpersonal Skills in the Modern Workplace. Zoe Talent Solutions.
16. Efrat, A. (2022). Reviews of Literature Regarding Interpersonal Skills and the Workplace Over the Years 2011–2021. Network Intelligence Studies, Vol. X, No. 19. Pp. 53–63.
17. Mehmood T. et al. (2023). The Role of the Interpersonal Skills of the School Principals in Optimizing Positive School Climate: A Concept Paper. International journal of Emerging Issues in Social Science, Arts, and Humanities. Vol. 1, No. 2. Pp. 38–54.