ОМНІКАНАЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Чижова Ю.В.
компанія Aftershoot (Сан Франциско, США)
https://orcid.org/0009-0009-6299-7022
DOI: DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.334-340

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджено теоретичні та прикладні засади впровадження омніканальних комунікацій як інстру-менту підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах цифрової трансформації. На основі аналізу наукових джерел і сучасної практики виокремлено ключові відмінності між традиційними інтегрованими мар-кетинговими комунікаціями та омніканальними стратегіями, акцентуючи увагу на їхній клієнтоцентричності та орієнтованості на дані. Представлено структурно-функціональну модель омніканальної взаємодії із спожи-вачами, розкрито її вплив на лояльність до бренду, зростання обсягів продажу та конкурентне позиціювання. Особливу увагу приділено ролі цифрових платформ, CRM-систем і технологій Big Data у формуванні безшовної комунікаційної екосистеми. Результати дослідження підтверджують, що підприємства, які впроваджують скоординовані омніканальні стратегії, демонструють вищу адаптивність та залученість клієнтів. Обґрунто-вано практичні рекомендації щодо впровадження омніканальних комунікацій в українських компаніях з акцен-том на технологічну інфраструктуру, організаційну інтеграцію та аналітичний супровід. Матеріали статті можуть бути корисними для науковців, маркетологів і стратегів бізнесу, які шукають інноваційні підходи до взаємодії з клієнтами та забезпечення сталого розвитку на конкурентних ринках.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

омніканальні комунікації, маркетингова стратегія, цифровізація, конкурентоспроможність, клієнтський дос-від, CRM, Big Data

ПОСИЛАННЯ

1. Бажеріна К.В., Гнітецький Є.В. (2010). Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій для інноваційних товарів. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки, № 2.
Link: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000110042
2. Гуменна О.В. (2016). Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, № 1(1). С. 48–53.
DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787
3. Кузьмак О. (2022). Маркетингова комунікаційна політика як інструмент забезпечення конкурентних позицій підприємства в умовах ірраціональної поведінки споживачів. Економічний форум, № 1(4). С. 74–82.
DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9
4. Герчаківський О. (2023). Аналіз впливу маркетингових комунікацій на споживачів в ритейлі: переваги та недоліки інтегрованої маркетингової стратегії. Академічні візії, № 17.
Link: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244
5. Решетілова Т., Дронова Т., Пілова К. (2021). Формування маркетингових комунікаційних каналів для просування інноваційних товарів на промисловому ринку. Актуальні аспекти розвитку суб'єктів підприємництва в умовах глобальної економіки: монографія. Дніпро : Видавець Біла К.О., 416 с.
Link: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5672
6. Лапчук Я.С., Дуб М.Г. (2024). Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології, Т. 8. № 1. С. 109–122.
Link: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351
7. Жалдак Г.П., Бичковська А.А. (2019). Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємств. Європейський науковий журнал економічних та фінансових інновацій, № 2(4). С. 4–13.
DOI: https://doi.org/10.32750/2019-0201
8. Зайцева О.І., Жосан Г.В., Чижова Ю. (2025). Big Data як рушійна сила стратегій цифрового маркетингу. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, № 24. С. 271-278.
DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2025.24.29
9. Повод T.,В. Жосан Г.В. (2025). Нейромаркетинг як інструмент підвищення рівня споживчої лояльності у сфері наукоємної продукції. Соціальна економіка, № 69. С. 98-106.
DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2025-69-08