СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ АЗС КРІЗЬ ПРИЗМУ СПОЖИВЧИХ ОЧІКУВАНЬ: ЕМПІРИЧНИЙ АНАЛІЗ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ

Овсієнко Н.В.
ПВНЗ «Європейський університет»
https://orcid.org/0000-0001-7694-7522
Петровський О.О.
ПВНЗ «Європейський університет»
https://orcid.org/0000-0002-3446-1409
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.213-219

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Досліджено пріоритетні напрямки розвитку соціальної відповідальності для ринку АЗС України в умовах воєнного стану та насиченого конкурентного середовища. Проведено всеукраїнське емпіричне дослідження з вибіркою 1007 респондентів для виявлення очікувань споживачів щодо соціальних ініціатив АЗС. Виявлено чо-тири пріоритетні напрямки: підтримка медичних закладів (27,7%), підтримка Збройних Сил України (24,5%), освітні ініціативи (14,6%) та екологічні проекти (12,9%). Встановлено низький рівень обізнаності споживачів про КСВ-ініціативи АЗС (14,9%) при позитивному ставленні до соціальної відповідальності (52,3%). Розробле-но алгоритм імплементації КСВ-стратегій для компаній середнього сегменту ринку АЗС, що включає п'ять етапів реалізації. Запропоновано комплекс флагманських програм та науково обґрунтовано оптимальний КСВ-бюджет у розмірі 2,5% від доходу компанії.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

корпоративна соціальна відповідальність, автозаправні станції, конкурентоспроможність, споживчі префе-ренції, соціальні ініціативи

ПОСИЛАННЯ

1. Грішнова О.А. (2010). Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, значення, стратегічні напрями ро-звитку в Україні. Україна: аспекти праці, № 7. С. 3-8.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uap_2010_7_3
2. Колот А.М. (2013). Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних пог-лядів. Економічна теорія, № 4. С. 5–26.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2013_4_2
3. Супрун Н.А. (2013). Корпоративна соціальна відповідальність як чинник соціального залучення (в контексті цілей стратегії «Europe-2020»). Український соціум, № 2. С. 163-176.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Usoc_2013_2_14
4. Bowen, H.R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York : Harper & Row, 276 p.
5. Carroll, A.B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, Vol. 4. No. 4. Pp. 497–505.
DOI: https://doi.org/10.2307/257850
6. Elkington, J. (1997). Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Oxford : Capstone Publishing, 407 p.
7. Freeman, R.E. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston : Pitman, 1984. 276 p.
8. McWilliams A., & Siegel, D. (2001). Corporate Social Responsibility: A Theory of the Firm Perspective. Academy of Management Review, Vol. 26. No. 1. Pp. 117–127.
DOI: https://doi.org/10.5465/amr.2001.4011987
9. Porter, M.E., & Kramer, M.R. (2011). Creating Shared Value. Harvard Business Review, Vol. 89. No. 1-2. Pp. 62–77.
10. Wartick, S.L., & Cochran, P.L. (1985). The Evolution of the Corporate Social Performance Model. Academy of Management Review, Vol. 10. No. 4. Pp. 758–769.
DOI: https://doi.org/10.2307/258098