ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ В БІЗНЕС-ОРГАНІЗАЦІЯХ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ

Труніна І.М.
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
https://orcid.org/0000-0002-7416-1830
Сухомлин Л.В.
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
https://orcid.org/0000-0001-9511-5932
Шишлова Ю.В.
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
https://orcid.org/0009-0008-9177-2116
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.205.291-297

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У даній статті актуалізується питання вивчення та імплементації інноваційних механізмів прийняття рі-шень, які мають забезпечити лідерство організацій на сучасному цифровому ринку в перспективі. Поточна ди-наміка ринку зумовлює гостру потребу в систематизації та пошуку інноваційних методів, які можуть оптимі-зувати управлінські процеси та створити нові технологічні механізми для підвищення загальної ефективності діяльності. Розповсюдження відповідних технологій відбувається паралельно з боку малих, швидко адаптова-них стартапів та величезних корпорацій, що мають значні ресурси для масштабних інвестицій. Такий двопо-люсний розвиток особливо підкреслює необхідність для організацій середнього рівня знайти та сформувати свою власні інноваційні методи прийняття рішень.
Управлінське рішення щодо впровадження технологій Web3 розглядається не як слідування трендам, а як усвідомлений вибір, безпосередня відповідь на зовнішні виклики, спрямована на забезпечення сталості та роз-витку в швидкозмінному ринковому середовищі. З моменту свого формування у 2009 році екосистема Web3 ак-тивно розростається, формуючи нові ринки та інструменти, що змушує менеджерів переосмислювати свої підходи до прийняття рішень та стратегічного планування.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

інноваційні методи, моделі прийняття рішень, бізнес-організації, діджиталізація, блокчейн, токенізація, DeFi, Web3.

ПОСИЛАННЯ

1. Unraveling The Web3 business model. (2024). Decommerce.
Link: https://www.decommerce.com/blog/web3-business-model
2. Гринько П.Л. (2020). Цифрова трансформація бізнесу в умовах розвитку інноваційних процесів в Україні. Бізнес Інформ, № 3. С. 53–58.
DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-3-53-58
3. Top 8 Web3 Development Trends & Predictions for 2025. (2024). Rock’n’Block.
Link: https://rocknblock.io/blog/top-8-web3-development-trends-predictions
4. Aström, J, Reim, W, & Parida, V (2022). Value creation and value capture for AI business model innovation: a three–phase process framework. Review of Managerial Science, Vol.1 6(2). Pp. 2111-2133.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11846-022-00521-z
5. Quach, S, Thaichon, P, Martin ,KD, Eaven, S, & Palmatier, RW. (2022). Digital technologies: tensions in privacy and data. Journal of the Academy of Marketing Science, Vo.l 50(6). Pp. 1299–1323.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00845-y
6. Яковенко Я., Білик М., Олійник Є. (2024). Цифрова трансформація бізнес-структур: стратегічні орієнтири в епоху інновацій та технологічних змін. Економічний простір, № 190. С. 355-360.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-63
7. Яковенко Я.Ю., Білик М.Ю., Сербін Р.А., Чумакова А.Г. (2022). Цифрова трансформація і нові бізнес-моделі. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, № 3(126). С. 104–109.
DOI: https://doi.org/10.32782/1814-1161/2022-3-16
8. Bochulia, T. (2021). Digital Business Transformation: Trends, Innovative Models, a Development Program. E3S Web of Conferences, No. 307. 02001.
DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202130702001
9. David R. Prasser. (2024). Decentralized Finance (DeFi) Market Report 2025: Key Data & Innovations. StartUs Insights.
Link: https://surl.li/viejpg
10. The predominant Web3 business models and their key metrics. (2023). Blockchain Founders Group.
Link: https://surl.li/jhpinq
11. Top Web3 trends to watch in 2025. (2024). Blaize.
Link: https://blaize.tech/blog/top-web3-trends-to-watch-in-2025
12. DeFi in 2025 promises smart accounts and AI-driven trading evolution. (2025). Bitget.
Link: https://www.bitget.com/news/detail/12560604542922
13. Visa Reimagines Customer Loyalty with New Web3 Engagement Solution. (2024). Visa.
Link: https://surl.li/hhdjrd
14. Mastercard tokenized 30% of its 2024 transactions per SEC filing. (2025). Сryptorank.
Link: https://surl.li/jsfgje
15. Hugo Boss goes big on blockchain technology and Web3. (2024). Retail Tech Innovation Hub.
Link: https://surl.li/ddbyoa
16. Zos-Kior, M., Ilyin, V., Kyryliuk, I., & Solod, O. (2020). Digitalization in realization of ecological and economic principles of managing sustainable development of agrarian enterprise. Механізм регулювання економіки, № 2. С. 29-37.
DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.88.02
17. Зось-Кіор М.В., Брижань К.О. (2017). Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах нестабільності. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки», № 6. С. 62-65.
Link: https://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/3902
18. Зось-Кіор М.В., Мірошниченко О.О. (2020). Розвиток інноваційного потенціалу аграрних суб’єктів підприємницької діяльності. Агросвіт, № 5. С. 3–10.
DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.5.3