Перейти до вмісту (натисніть Enter)
МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
Калініченко О.О.
Пойта І.О.
Мосійчук І.В.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті розглянуто теоретичні основи маркетингових досліджень як інструменту формування товарної політики підприємства. Висвітлено розвиток та етапи маркетингових досліджень від початку їх запровадження і до сьогодення. Проаналізовано роль маркетингових досліджень як для сучасного бізнесі так і для споживача. Це дослідження показало, що маркетингові дослідження є важливою частиною бізнес-стратегії будь якого підприємства, будь то бізнес B2B або B2C. Дане дослідження дає відповідь, що необхідно надати компаніям можливість приймати рішення про рух вперед та прийняття рішень на основі даних отриманих під час проведення маркетингових досліджень. Проаналізовано, що більшість компаній знають, що таке маркетингові дослідження, і усвідомлюють їх значення в загальному розумінні, але можуть не визнати, наскільки важливим є такі дослідження, щоб досягти успіху в бізнесі. Доведено, що маркетингові дослідження забезпечують оцінку ефективності маркетингових заходів через аналіз споживчих відгуків, обсягів продажів та інших ключових показників, що дозволяє своєчасно коригувати стратегії ведення бізнесу.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
маркетингові дослідження, товарна політика, ринок, споживач, товар, послуга.
ПОСИЛАННЯ
1. Білоцерківська Н.В., Іванченко О.П. (2014). Маркетингові інновації: підходи, види, утримання і використання. Вісник ОДУ. № 4(165). С. 207-214.
2. Dwivedi, A., & Pawsey, N. (2023). Examining the drivers of marketing innovation in SMEs. Journal of Business Research, Vol. 155. Part 8. 113409.
3. Громова О., Шевчук Ю. (2022). Товарна політика в системі маркетингу. Молодий вчений, № 4(104).
4. Ілляшенко С.М., Рудь М.П. (2017). Маркетингові інновації в інноваційній діяльності підприємств України. Електроний журнал. Ефективна економіка, № 6.
5. Ілляшенко С.М. (2016). Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань: монографія. Суми: ТОВ «Діса плюс», 192 с.
6. Пойта І., Гуренко А., Перелигін М. (2022). Роль стратегій в управлінні маркетинговою діяльністю підприємства. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки, Вип. 2.
7. Райко Д.В., Федоренко І.А, Сокол К.М., Ланько О.В. (2021). Стратегічне управління маркетинговою діяльністю підприємства щодо формування та реалізації товарної політики. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Економічні науки: зб. наук. пр. Харків : НТУ, № 3. С. 49-58.
8. Савощенко А.С., Танасійчук О.М. Маркетингове планування – засіб досягнення підприємствами переробної галузі визначених цілей.
9. Усик С.П. (2011). Оцінка ефективності маркетингової діяльності вітчизняних підприємств. Економіка та держава, № 5. С. 33–38.