НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГУ ІННОВАЦІЙ

Орлова К.Є.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-9985-0210
Царук І.М.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-9628-3257
Очередько М.В.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0009-0000-0639-0503
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.202.202-207

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто особливості формування комунікаційної політики підприємства в системі маркетингу інновацій. Визначено, що за сучасних умов господарювання одним з пріоритетних напрямів розвитку підприємства є інноваційне його спрямування. Досягнення ефективності такого розвитку передбачає забезпечення результативного просування, що визначає роль маркетингу інновацій. Запропоновано авторський підхід до визначення маркетингу інновацій та узагальнено його особливості порівняно із традиційним маркетингом. З’ясовано, що однією з рис маркетингу інновацій є високий рівень вимог до ефективності комунікації зі стейкхолдерами, що ставить особливий наголос на формуванні комунікаційної політики підприємства. Визначено, що метою комунікаційної політики в системі маркетингу інновацій є забезпечення конкурентоспроможності підприємства на засадах інноваційного розвитку шляхом встановлення ефективних внутрішніх і зовнішніх комунікацій. Узагальнено науково-методичні засади формування комунікаційної політики, що включають цілі, напрями, підходи, принципи та інструменти.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

комунікаційна політика, науково-методичні засади, маркетинг, інновації, маркетинг інновацій, маркетинг-менеджмент.

ПОСИЛАННЯ

1. Ілляшенко С.М. (ред). (2008). Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: монографія. Суми: ВТД «Універ. книга», 615 с.
2. Мостова А.Д. (2017). Теоретичні аспекти інноваційного маркетингу та маркетингу інновацій. Європейський вектор економічного розвитку, № 1(22). С. 79-86.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ever_2017_1_10
3. Комаріст О.І., Алдохіна Н.І. (2012). Визначення сутності маркетингу інновацій. Вісник ХНТУСГ. Економічні науки, Вип. 125. С. 65-67.
4. Вітюк А.В. (2024). Маркетинг інновацій машинобудівних підприємства. Innovation and sustainability, № 3. С. 83-89.
DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2024.3.83.89
5. Сідельнікова В.К. (2017). Маркетинг інновацій як головна функція ведення бізнесу. зб. наук. праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, Вип. 17. С. 100-105.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_eko_2017_17_13
6. Bollen, C.A. (2024). Conceptual and ethical framework for empathy and communication technologies. Technology in Society, Vol. 79. № 102707.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2024.102707
7. Шелест О., Сидоренко К. (2023). Комунікаційна політика як елемент комплексу маркетингу підприємства. Адаптивне управління: теорія і практика, Вип. 17(34).
DOI: https://doi.org/10.33296/2707-0654-17(34)-11
8. Ільченко Т.В., Помазан Л.М. (2022). Маркетингова комунікаційна політика: сутність та особливості на промисловому підприємстві. Економіка та суспільство, Вип. 43.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-47
9. Павленко І.Г. (2013). Комунікаційна політика як елемент системи маркетингу підприємства у процесах сучасного комунікаційного суспільства. Академічний огляд, № 1(38). С. 109-114.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ao_2013_1_17
10. Каліна І.І. (2013). Сучасна парадигма інформаційного забезпечення маркетингу інновацій. Вчені записки університету «Крок», Вип. 34. С. 316-322.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzuk_2013_34_43
11. Соколова Л.В., Верясова Г.М. (2016). Сучасні аспекти маркетингу інновацій. Моделювання процесів в економіці та управлінні проектами з використанням нових інформаційних технологій: монографія. Харків, С. 218-232.
12. Velez Osorio, I.M. (2023). Innovation investment and its impact on permanent employment. Business: Theory and Practice. Vol. 24(2). Pp. 371–378.
DOI: https://doi.org/10.3846/btp.2023.17263
13. Keller, K.L., & Kotler, P. (2006). Holistic marketing. A broad, integrated perspective to marketing management. Does marketing need reform? Fresh perspectives on the future, Pp. 300-305.