МОДЕЛЮВАННЯ МУЛЬТИРІВНЕВОЇ КОМУНІКАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ ДЛЯ ЦИФРОВОГО БРЕНДИНГУ ДЕРЖАВИ: КЕЙС УКРАЇНИ (in English)

Максимова І.І.
Державний університет економіки і технологій
https://orcid.org/0000-0001-9754-0414
Пурій Г.В.
Державний університет економіки і технологій
https://orcid.org/0000-0003-4226-4445
Падалка О.С.
Український державний університет імені Михайла Драгоманова
https://orcid.org/0000-0001-5846-4826
Кулішов В.В.
Державний університет економіки і технологій
https://orcid.org/0000-0002-8527-9746
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.203.172-181

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розкрито механізми впровадження інформаційно-комунікаційних кампаній, які виконують функцію активного «трансмісійного ядра», їх роль у формуванні позитивного іміджу держав, використання креативних підходів і цифрових інструментів у залученні цільової аудиторії; здійснено аналіз ефективності застосування провідних трендів, які вибудовують нову парадигму взаємодії держав з глобальною аудиторією, а саме, віральність, сторітелінгу, візуальної айдентики, геймифікацію, що свідчить про багатовекторність і креативність у реалізації державного брендингу в цифровому середовищі та нові правила глобальної комунікації; проведений аналіз та досвід країн засвідчує високу вразливість до інформаційних атак, дезінформації, що призводить до іміджевих ризиків, економічних і інвестиційних наслідків; для побудови візуалізації було використано динаміку позиції України в рейтингу Nation Brands Index, із застосуванням зворотньої шкали та контент-аналіз згадок про Україну. Авторами на основі проведеної інституційно-ресурсної діагностики за допомогою інструментів SWOT та PESTLE-аналізу сформульовано реалістичну картину можливостей бренду, їх сильні, слабкі сторони, можливості та виклики з урахуванням відповідних чинників:політичних, економічних, соціальних, технологічних, правових, екологічних. Запропонована триступенева авторська модель мультирівневої інформацінйо-комунікаційної стратегії України, яка складається з трьох стратегічних рівнів:глобального інформаційного впливу, тематичного поглиблення та локалізованої взаємодії; можливі фінансові витрати змодельованої кампанії. Як висновок, можна констатувати, що стратегічне управління цифровим брендом України потребує інституційної стабільності, гнучкого контентного дизайну, адаптивної взаємодії з глобальними платформами та високого рівня інформаційної координації. У подальших дослідженнях є доцільним зосередження уваги на розробці метрик ефективності цифрових стратегій публічної дипломатії в умовах швидкоплинного інформаційного середовища.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

брендинг, цифровий брендинг, комунікація, інформаційна кампанія, цифрофізація, модель, чинники, стратегія, міжнародні відносини, державне управління.

ПОСИЛАННЯ

1. Dinnie, K. (2008). Nation branding: Concepts, Issues, Practice. London: Routledge, 278 p. ISBN: 978-0-7506-8349-4.
2. Manor, I. (2019). The Digitalization of Public Diplomacy. Cham: Palgrave Macmillan, 273 p. ISBN‑13: 978‑3‑030‑04404‑6.
3. Pamment, J. (2013). New Public Diplomacy in the 21st Century: A Comparative Study of Policy and Practice. London: Routledge, 184 p.
DOI: https://doi.org/10.4324/9780203096734
4. Nye, J.S. (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics. New York: PublicAffairs, 208 p. ISBN 1586482254.
5. Kaneva, N. (2011). Nation Branding: Toward an Agenda for Critical Research. International Journal of Communication, Vol. 5. Pp. 117–141.
Link: https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/704?utm_source=chatgpt.com
6. Aronczyk, M. (2013). Branding the Nation: The Global Business of National Identity.
Link: https://www.academia.edu/5960405/Branding_the_Nation_the_Global_Business_of_National_Identity
7. Strategic Communication and the Role of Campaigns in the EU's External Actions. European Parliament. Luxembourg: Publications Office of the EU, 2023.
8. Public Communication: The Global Context and the Way Forward. (2022). OECD.
Link: https://www.oecd.org
9. Digital Diplomacy Review. Trends in Government Digital Engagement. 2023.
10. Digital 2023: Global Overview Report. Hootsuite, We Are Social. (2023).
Link: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report
11. Tackling Foreign Information Manipulation and Interference (FIMI): First EEAS Report. (2023). European External Action Service.
Link: https://www.eeas.europa.eu/eeas/tackling-fimi-report
12. The Impact of Disinformation on Economic Resilience: Case Studies from Europe. (2023). OECD.
Link: https://www.oecd.org/governance/public-governance-review
13. Freedom in the World 2021: Poland Country Report. (2021). Freedom House.
Link: https://freedomhouse.org
14. World Travel & Tourism Council. Spain: Economic Impact 2022.
Link: https://wttc.org
15. Statistics: Baltic Region – 2023. World Bank.
Link: https://data.worldbank.org
16. Nation Brands Index 2023: Press Release Supplemental Deck. (2023). Anholt-Ipsos.
Link: https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2023-10/NBI_2023_Press_Release_Supplemental_Deck_WEB.pdf
17. Banda Agency Helps Ukraine Find Its Voice. Forbes.
Link: https://www.forbes.com/sites/davidglenn/2022/04/29/banda-agency-helps-ukraine-find-its-voice