Перейти до вмісту (натисніть Enter)
КЛЮЧОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ ЇЇ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено сутність, структуру й особливості функціонування електронної комерції в Україні в умовах цифрової трансформації та воєнного стану. Визначено ключові характеристики е-комерції як форми сучасного підприємництва, що охоплює онлайн-продаж товарів і послуг, електронні платформи й інтерактив-ну взаємодію між учасниками ринку. Систематизовано основні моделі електронної взаємодії (B2B, B2C, C2C, G2C) та рівні функціонування. Проаналізовано чинники, що впливають на розвиток галузі в Україні, зокрема державне регулювання, інфраструктурні обмеження та поведінку споживачів. Окреслено переваги та ризики впровадження е-комерційних технологій. Розглянуто динаміку галузі в умовах війни, зокрема адаптацію бізнесу до нових викликів. Запропоновано напрями державної підтримки й інституційного зміцнення сфери. Акценто-вано на необхідності інтеграції електронної комерції в систему стратегічного відновлення та сталого розвит-ку економіки України в умовах сучасних викликів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
комерційна діяльність, електронна комерція, електронний бізнес, торгівля, купівля-продаж, електронна комуні-кація, бізнес-процес, Інтернет-технологія, Інтернет-мережа
ПОСИЛАННЯ
1. Бабух І.Б. (2025). Комерційна діяльність та ризики її реалізації : теоретичний аналіз та практичні під-ходи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, № 54. С. 12-17.
2. Балик У.О., Колісник М.В. (2014). Електронна комерція як елемент системи світового господарства. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика, № 811. С. 11-19.
3. Дражниця С.А. Забурмеха Є.М.(2018). Електронна комерція : світові тренди та прогноз розвитку в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, № 5(2). С. 69-73.
4. Євтушенко Д.Д. (2014). Електронний бізнес, електронна комерція, інтернет-торгівля : сутність та взає-мозв’язок понять. Бізнес Інформ, № 8. С. 184-188.
5. Крилов Д.В. (2024). Розвиток електронної комерції в Україні в сучасних умовах. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, № 12.
6. Кузьо Н.Є., Косар Н.С., Мельниченко І.І. (2021). Електронна комерція в Україні : сучасний стан, галу-зеві особливості та організаційні форми. Маркетинг і цифрові технології. № 5(1). С. 27-41.
7. Маліцька Г.Г., Мельник О.І. (2018). Особливості електронної комерції та стан її розвитку в сучасних економічних умовах України Ефективна економіка, № 12.
8. Нескороджена Л.Л. (2017). До питання визначення понять «електронний бізнес», «електронна комер-ція», «електронна торгівля». Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України, № 5. С. 17-21.
9. Про електронну комерцію. Закон України від 3 вересня 2015 року № 675-VIII (зі змінами і доповнен-нями).
10. Садчикова І.В., Тарасенко А.В., Дубина М.В. (2023). Теоретичне обґрунтування сутності поняття «електронна комерція». Економіка і суспільство, Вип. 53.
11. Самойленко Л.Б. (2015). Застосування технологій електронної комерції для підвищення конкуренто-спроможності вітчизняних підприємств. Ефективна економіка, № 4.
12. Юдін О.М., Макарова М.В., Лавренюк Р.М. (2011). Системи електронної комерції : створення, просу-нення і розвиток : монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 201 с.
13. Summer, A., Dunkan, Gr. (1999). E-Commerce. New York : NYH Publishing, 263 p.