Перейти до вмісту (натисніть Enter)
МОЖЛИВОСТІ КОНЦЕПЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТІЙКИХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ
Бєлова Т.Г.
Крайнюченко О.Ф.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Стаття присвячена розгляду можливостей використання концепції соціальної відповідальності бізнесу для досягнення конкурентних переваг. Описується зміст концепції соціальної відповідальності, її значення у забез-печенні стійких позицій на ринку. Розглядається сутність конкурентних переваг, їхня необхідність для підпри-ємства, яке хоче виділитися поміж конкурентів, досягти значних результатів своєї виробничо-господарської діяльності. Наводяться можливі приклади конкурентних переваг. Підкреслюється, що вони можуть мати різ-ний характер, але соціальна спрямованість підприємства може допомогти у їхньому формуванні. Пропонуєть-ся у якості джерел забезпечення конкурентних переваг використовувати можливості концепції соціальної від-повідальності. Розглянуто середовище прояву концепції соціальної відповідальності, яке розподілене на внут-рішнє, мікросередовище та макросередовище. Прояв концепції у внутрішньому середовищі стосується відпо-відальності щодо працівників компанії, мікросередовищі – у стосунках із споживачами та іншими елементами мікросередовища, макросередовищі – відповідальності по відношенню до суспільства та партнерів по бізнесу. Наведено взаємозв’язок між соціальною відповідальністю та конкурентними перевагами.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
концепції маркетингу, концепція соціально-відповідального маркетингу, соціальна відповідальність, види соці-альної відповідальності, конкурентні переваги, джерело конкурентної переваги
ПОСИЛАННЯ
1. Бобко Л.О., Мазяр А.В. (2019). Проблеми корпоративної соціальної відповідальності в Україні. Ефек-тивна економіка, № 5.
2. Бондаренко С.М., Лісовський М.Ю. (2017). Конкурентні переваги – унікальні особливості сучасних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету, Вип. 15. Ч. 1. С. 42-45.
3. Валінкевич Н.В., Коценко М.С. (2025). Теоретичні аспекти формування конкурентних переваг торго-вельного підприємства. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, № 17.
4. Куровська Н.О., Недільська Л.В. (2022). Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності бі-знесу. Бізнес Інформ, № 5. C. 69–74.
5. Ніколенко В. (2021). Соціально відповідальний бізнес як вимога часу: індивідуальний та організацій-ний виміри. Український соціологічний журнал, № 24. С. 46-56.
6. Петровський О.О. (2024). Імперативи концепції соціально-відповідального маркетингу підприємства. Бізнес Інформ, № 2. C. 355–362.
7. Ремезь Ю.Б. (2021). Роль соціально відповідального маркетингу в діяльності підприємства. Інфрастру-ктура ринку, Вип. 53. С. 79–84.
8. Сарай Н., Григорук А., Литвин, Л. (2024). Формування конкурентних переваг підприємства на міжна-родному ринку. Трансформаційна економіка, № 06. С. 58-62.
9. Цалко Т.Р., Харченко Т.О., Хондока А.М. (2019). Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві. Ефективна економіка, № 9.