ВПЛИВ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ НА ЕКОНОМІКУ ФРАНЦІЇ ТА ЇЇ ТУРИСТИЧНО-РЕКРЕАЦІЙНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

Гурова Д.Д.
Національний університет «Запорізька політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-3180-0348
Гресь-Євреінова С.В.
Національний університет «Запорізька політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-3913-2396
Корнієнко О.М.
Національний університет «Запорізька політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-7056-1079
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.75-81

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто вплив туристичної галузі на економіку Франції та її туристично-рекреаційних дес-тинацій. Туризм у Франції не лише формує значну частку ВВП, але й виступає ключовим елементом регіонально-го розвитку, інфраструктурного оновлення та збереження культурної спадщини. Розглянуто роль Франції як світового лідера за кількістю міжнародних туристів: навіть після пандемії COVID-19 країна швидко відновила позиції, досягнувши у 2024 році понад 100 млн туристів. Висвітлено основні напрями впливу туристичного се-ктору на економіку країни в цілому та окремі регіони з високою туристичною активністю. Показано показники до- і післяпандемійного періоду, що дозволяє виявити стратегії стійкості галузі. Проаналізовано статистичні дані щодо туристичних потоків, доходів від туризму, зайнятості в галузі. Також висвітлено сезонну диферен-ціацію дестинацій, яка дозволяє забезпечити сталість економічного ефекту від туризму. Виокремлено внутрі-шні та зовнішні фактори, що впливають на функціонування галузі.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

туристична галузь, економіка, Франція, туристично-рекреаційна дестинація, прибуття, сезонна диференціа-ція

ПОСИЛАННЯ

1. World Travel & Tourism Council.
Link: https://wttc.org
2. France Leads Global Tourism with 100M Visitors in 2024.
Link: https://surl.lu/clonmk
3. Haitham Nobanee. (2022). Sustainable Financial Management of Tourism Industry in France. Research Gate,
Link: https://surl.lu/nmfdno
4. Philippe Bachimon, & Pierre Dérioz. (2024). Le tourisme oléicole en Provence, une forme touristique inaboutie. Via Tourism Review 25.
DOI: https://doi.org/10.4000/123h8
5. Michel Bauer. (1996). Cultural tourism in France. Cultural Tourism in Europe. ed. by Greg Richards. Wallingford, United Kingdom: CAB International, 347 р.
6. Isabelle Frochot. (2015). French Wine Brotherhoods and Wine Tourism: A Complex Relationship. Touism Recreation Research, No. 26(2). Pp. 53-62.
DOI: https://doi.org/10.1080/02508281.2001.11081343
7. Hugues Seraphi. (2021). Tourism Education in France and Sustainable Development. Worldwide Hospitality and Tourism Themes.
DOI: https://doi.org/10.1108/WHATT-08-2020-0083
8. Олійник Я.Б., Степаненко А.В. (2005). Теоретичні основи туризмології. Київ: Ніка-Центр, 361 с.
9. Ткаченко Т.І. (2009). Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. Київ: КНТЕ, 463 с.
10. Кнодель Л.В. (2019). Туризм і туристська освіта у Франції : монографія. Київ : ФОП Кандиба Т.П., 287 с.
11. Алєксєєва Ю.В. (2005). Державне регулювання розвитку туристичної галузі України в контексті дос-віду Франції: дис. … канд. наук з держ. упр.: 25.00.2002. Київ, 195 с.
12. International tourism recovers pre-pandemic levels in 2024.
Link: https://surl.lt/zstlaz
13. 2024, a record year for international tourism in France.
Link: https://surl.li/nuphec
14. France’s Travel & Tourism Broke All Records Last Year, WTTC Research Reveals.
Link: https://surl.li/vgldjs
15. Labour Market Information: France. (2025).
Link: https://surl.li/umtyvw
16. The Most Important France Tourism Statistics for 2025.
Link: https://www.travheir.com/europe/france-tourism-statistics
17. French Hotel Market Outlook 2024.
Link: https://www.globalassetsolutions.com/french-hotel-market-outlook-2024
18. Paris 2024 Olympic Games: Preliminary tourism report.
Link: https://parisjetaime.com/eng /article/preliminary-report-olympic-games-a1755
19. «Petites Cités de Caractère».
Link: https://www.petitescitesdecaractere.com
20. Tourism in 2025: a year of growth in travel expected.
Link: https://surl.li/qeirte