ФАКТОРИ ТУРБУЛЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА

Єранкін О.О.
Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана
https://orcid.org/0000-0002-6037-7438
Шевченко М.В.
Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана
https://orcid.org/0009-0006-9258-7049
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.95-100

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджено питання формування і розвитку економічної і маркетингової турбулентності на су-часному етапі розвитку економічних систем. Вивчено і описано передумови формування турбулентності еко-номічного і маркетингового середовища. Систематизовано фактори турбулентності в контексті адаптивно-сті до особливостей функціонування даного середовища. Визначено основні авторські підходи до аналізу фак-торів турбулентності, які необхідно враховувати при плануванні і реалізації маркетингової стратегії. Розк-рито сутність гіпотези формування турбулентності, що лежить в основі формування нового типу економічних систем. Сформовано основні рівні турбулентності та надано характеристику кожному з них. Проаналізовано сукупність дескрипторів, що впливають на формування турбулентності економічних процесів. На основі все-бічного аналізу сформовано сукупність факторів турбулентності маркетингового середовища на макро і мікро рівні.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингове середовище, маркетингова діяльність, маркетингова стратегія, економічне середовище, турбу-лентність, фактори турбулентності, рівні турбулентності, економічна система, процеси турбулентності

ПОСИЛАННЯ

1. Бурбан О.В., Кривов’язюк І.В. (2018). Вплив турбулентності зовнішнього середовища на прийняття інвестиційних рішень. Причерноморські економічні студії. Вип. 27. Ч. 1 С. 29-33.
Link: http://bses.in.ua/journals/2018/27_1_2018.pdf
2. Борзенко О. (ред). (2022). Глобалізаційні процеси у світовій економіці: виклики та можливості для Ук-раїни : колективна монографія. Київ : НАН України, 264 с. ISBN 978-966-02-9972-6
3. Гросул В., Жилякова О. (2015). Оцінка турбулентності зовнішнього середовища в системі антикризо-вого управління підприємством. Economic Annals-ХХІ, № 3-4(2). С. 51-54.
Link: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000545273
4. Дем’янчук І.А. (2012). Природа і особливості виникнення економічної турбулентності. Інвестиції : практика та досвід, № 5. С. 88-92.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2012_5_26
5. Котлер Ф., Касліоне Дж.А. (2009). Хаотика: управління та маркетинг в епоху турбулентності. Київ : Хімджест, ПЛАСКЕ, 208 с. ISBN 978-966-2146-16-7.
6. Семеняк І., Мангушев Д.. (2007). Турбулентність ринків: явище й тенденції. ResearchGate. January,
Link: https://surli.cc/lqqyxq
7. Циганкова Т., Євдоченко О., Шелестович Т. (2012). Стратегії міжнародних компаній у турбулентному маркетинговому середовищі. Міжнародна економічна політика, Вип. 1-2. С. 5-39.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mep_2012_1-2_3
8. Ansoff, I.H., & Sullivan, P.A. (1993). Optimizing Profitability in Turbulent Environments: A Formula for Strategic Success. Long Range Planning, Vol. 26. Iss. 5. Pp. 11–23.
DOI: https://doi.org/10.1016/0024-6301(93)90073-O
9. Hollensen, Svend. (2016). Global marketing - A market responsive approach. Pearson Education, 872 p. ISBN 978-1-292-10011-1
10. Kipley, Dr., Lewis, A., & Jeng, J.-L. (2012). Extending Ansoff’s Strategic Diagnosis Model Defining the Optimal Strategic Performance Positioning Matrix. SAGE Open, Vol. 2. Iss. 1.
DOI: https://doi.org/10.1177/2158244011435135