МАРКЕТИНГОВЕ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ

Никоненко А.В.
Національний університет харчових технологій
https://orcid.org/0000-0001-6892-2317
Ткачук С.В.
Національний університет харчових технологій
https://orcid.org/0000-0002-8789-3555
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.204.206-212

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Стаття присвячена якісному та кількісному прогнозуванню розвитку роздрібних торгових мереж в Україні.
Якісні аналіз та прогнозування дозволили виділити три групи тенденцій розвитку. Маркетингові тенденції пов’язані з удосконаленням товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики торгових мереж. Інновацій-ні тенденції відображають використання магазинами нових інформаційних технологій. Галузеві тенденції по-казують зміни у форматі та географії роздрібної торгівлі. Дослідження дозволило визначити, що війна явля-ється вирішальним чинником впливу на дану сферу. Підприємства роздрібної торгівлі враховують чинник зни-ження кількості та платоспроможності споживачів. Вони намагаються проводити гнучку цінову політику, одночасно зменшуючи чутливість покупців до ціни за допомогою ефективного брендингу та впровадження інновацій. Паралельно інновації та організаційні заходи використовуються для зниження витрат торгових мереж.
В ході кількісного дослідження було розраховано прогноз обсягів виторгу (чистого доходу) для п’яти про-відних роздрібних мереж України.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингове прогнозування, ритейл, роздрібна торгівля, метод екстраполяції тренду, коефіцієнт детерміна-ції

ПОСИЛАННЯ

1. Антонюк Я.М., Шиндировський І.М. (2019). Тенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля, № 24. С. 22-30.
DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1256-2019-24-03
2. Богородицька Г.Є., Гриценко А.В., Філоненко А.В. (2021). Тенденції розвитку ритейлу: вітчизняний та зарубіжний досвід. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, № 1(118). С. 12-16.
DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2021-1-2
3. Бойчик І.М., Собко О.М., Спяк Г.І. (2021). Основні тренди розвитку роздрібної торгівлі України в пері-од нестабільності. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Сер. Економічні науки, № 7. С. 38–46.
DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-7-7458
4. Городняк І., Гнатів Ю. (2023). Аналіз ринку роздрібної торгівлі України. Економічний простір, № 187. С. 49-54.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-8
5. Демчук Н.І., Безугла Л.С., Ткаліч О.В. (2019). Внутрішня торгівля в Україні: стан та перспективи роз-витку. Інвестиції: практика та досвід, № 11. С. 111–114.
DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.11.111
6. Дубовик Т.В., Бучацька І.О. (2017). Інноваційна спрямованість розвитку підприємств роздрібної тор-гівлі. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 1. С. 223-230.
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.1-20
7. Коптєва Г.М. (2019). Сучасний стан та тенденції розвитку підприємств роздрібної торгівлі. Приазов-ський економічний вісник, № 6(17). С. 140-143.
DOI: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2019-6-27
8. Купалова Г., Гончаренко Н., Шмалій Н. (2024). Світові тренди розвитку роздрібної торгівлі. Development Service Industry Management, № 1. С. 74–81.
DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(10)
9. Куцик В.І., Вірт М.Я., Куцик П.О. (2023). Тенденції розвитку підприємств внутрішньої торгівлі за 2010-2022 роки. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. Львів: ЛТЕУ, Вип. 74. С. 49-55.
DOI: https://doi.org/10.32782/2522-1205-2023-74-01
10. Кучанський О. (2024). Сучасний стан роздрібної торгівлі в Україні: орієнтир для удосконалення управлінського обліку. Економіка та суспільство, № 62.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-36
11. Олійник Т., Іванова М.. (2024). Розвиток ритейлу в Україні. Молодий вчений, № 1(125). С. 126-129.
DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-1-125-1
12. Паламаренко Я.В. (2021). Дослідження ефективності роздрібної торгівлі та стратегічні напрями її удосконалення. Інвестиції: практика та досвід, № 24. С. 44–56.
DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.24.44
13. Пашкуда Т., Афенді А. (2022). Напрями розвитку торгівлі в Україні в умовах воєнного стану. Економі-ка та суспільство, № 43.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-73
14. Педько А.Б., Кордін Д.В. (2018). Загальна характеристика і основні тенденції розвитку роздрібного торгового бізнесу в Україні. Бізнеснавігатор, Вип. 5(48). С. 89-93.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bnav_2018_5_20
15. Поручинська І.В., Поручинський В.І., Слащук А.М. (2023). Сучасні тенденції розвитку мереживого ритейлу: український та світовий досвід. Наукові праці МАУП. Економічні науки, Вип. 2(69). С. 60-66.
DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4536/69-8
16. Сак Т., Грицюк Н. (2020). Ринок ритейлу в Україні: тенденції та перспективи розвитку в умовах кризи. Економічний часопис Східноєвропейського нац. ун-ту ім. Лесі Українки, Т. 2. № 22. С. 33–42.
DOI: https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-02-33-42
17. Слободянюк Н.О., Юнацький М.О., Сіраш С.С. (2019). Огляд сучасних тенденцій розвитку торгівлі в Україні та світі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, Вип. 25. Ч. 2. С. 128-132.
Link: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26759
18. ТОВ «АТБ-маркет». Опендатабот.
Link: https://surl.li/hhxuaw
19. ТОВ «Вигідна покупка». Опендатабот.
Link: https://surl.li/ditizb
20. ТОВ «Розетка. Уа». Опендатабот.
Link: https://surli.cc/itiwba
21. ТОВ «Сільпо-Фуд». Опендатабот.
Link: https://surli.cc/clrkjn
22. ТОВ «Фора». Опендатабот.
Link: https://surl.lu/stutrm
23. Чуприна О., Аракелова І., Попова Ю. (2024). Розвиток вітчизняної роздрібної торгівлі: сучасні тенден-ції та перспективи. Економіка та суспільство, № 70.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-104