Перейти до вмісту (натисніть Enter)
МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ ПІДПРИЄМСТВА ВИДАВНИЧО-ПОЛІГРАФІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Угоднікова О.І.
Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
https://orcid.org/0000-0003-2218-004
Шаповалов О.В.
Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
https://orcid.org/0009-0006-8703-9451
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено структурні засади управління брендом видавничо-поліграфічних підприємств, визна-чено сутність понять «бренд», «брендинг» та «бренд-менеджмент» і встановлено взаємозв’язок між ними. Проаналізовано ключові моделі бренд-менеджменту, зокрема західну та східну, охарактеризовано переваги та обмеження представлених моделей, а також визначено роль корпоративного бренду у формуванні концепції управління на прикладі українських видавничо-поліграфічних компаній, більшість яких представлена малими підприємствами. Розглянуто стратегії управління брендом, що формуються на основі досліджених моделей, і підкреслено значення брендового партнерства та колаборацій для підвищення ринкової цінності видавничих брендів. Для досягнення поставлених цілей у роботі застосовано комплекс методів наукового аналізу, серед яких аналіз літературних джерел для вивчення сучасних концепцій бренд-менеджменту та підходів до корпо-ративного брендингу, системний аналіз для оцінки впливу зовнішніх і внутрішніх чинників на розвиток бренду та формування стратегій його просування, порівняльний аналіз для зіставлення західної та східної моделей управління брендами й визначення переваг та обмежень у контексті видавничо-поліграфічного ринку, а також методи узагальнення та класифікації для структурування стратегій бренд-менеджменту. Додатково застосо-вано експертне оцінювання для визначення ролі корпоративного бренду у формуванні лояльності споживачів та ефективності бренд-стратегій. Використання зазначених методів дозволило комплексно оцінити процеси уп-равління брендом у видавничо-поліграфічних підприємствах, встановити чинники посилюючої та послаблюючої дії на бренд і розробити практичні рекомендації щодо оптимізації стратегій його просування. У висновках наголошено, що для підтримки лідерських позицій у довгостроковій перспективі організація має не лише ство-рити бренд, а й побудувати ефективну систему бренд-менеджменту, постійно працювати над підвищенням цінності корпоративного бренду та забезпечувати його підтримку.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
бренд, брендинг, бренд-менеджмент, корпоративний бренд, стратегія просування бренду, видавничо-поліграфічне підприємство, партнерство брендів
ПОСИЛАННЯ
1. Узагальнені дані Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції. (2025). Держкомтелерадіо.
2. Про затвердження видів економічної діяльності, які належать до креативних індустрій: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 р. № 265-р.
3. Про видавничу справу: Закон України № 318/97-ВР від 16.10.2020.
4. Бабина О. (2022). Стан та перспективи розвитку поліграфічної промисловості України в контексті маркетингу. Економіка та суспільство, № 44.
5. Noorda, R.L. (2019). Borrowing place brands: product branding from SMEs in the publishing industry, Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, Vol. 21. No. 2. Pp. 57-75.
6. Носань Н. (2024). Інноваційні маркетингові стратегії сучасного українського підприємства. Економіка та суспільство, № 59.
7. Смолич Д.В. (2022). Сутність поняття бренд-менеджмент та його роль в діяльності організацій. Економічні науки. Серія Регіональна економіка, No. 19(75). Pp. 236-247.
8. Lourenção, M., de Moura Engracia Giraldi, J. & Dinnie, K. (2024). Sectoral brand management: a social constructionist approach in the business-to-business market, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 39. No. 2. Pp. 206-226.
9. Seronato, K.M., & Martins, T.S. (2024). The role of decision-making styles of owner-managers of small and medium-sized enterprises in marketing strategies and organizational effectiveness. Journal of Marketing and Entrepreneurship Research, No. 26(4). Pp. 612–641.
10. Capolupo, P., Papa, A., Fiano, F., & Gregori, G.L. (2025). Strategic marketing in family firms: Taking stock of prior knowledge and looking forward. International Marketing Review, Pp. 1–27.
11. Єжижанська, Т., Харина, О.-Л., & Цихмейструк, П. (2024). Бренд-партнерства та колаборації українських книжкових видавництв. Інтегровані комунікації, № 2(18). С. 130-139.