Перейти до вмісту (натисніть Enter)
СУТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
Решетнікова О.В.
Даниленко В.І.
Бородулін Б.О.
Полтавський державний аграрний університет
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Досліджено сутність та стратегічне значення маркетингових комунікацій як ключового інструмента забезпечення стратегічного розвитку підприємства в умовах глобалізації та цифровізації економіки. Визначено, що комунікації виходять за межі інформування про продукцію, формуючи систему довіри, лояльності та довгострокових відносин зі стейкхолдерами. Розкрито багатовимірність наукових підходів до визначення поняття, що охоплюють його адаптивні, інструментальні та інтеграційні аспекти. Сформульовано власне визначення поняття «маркетингові комунікації», яке на відміну від існуючих акцентує увагу на їх ролі як системи цілеспрямованих заходів, спрямованих на формування поведінки споживачів. Встановлено, що ефективне управління маркетинговими комунікаціями базується на принципах цілісності, системності, орієнтації на споживача, адаптивності та результативності, що забезпечує узгодженість із загальною бізнес-стратегією. Обґрунтовано роль комунікацій у підтримці стратегічного розвитку, підвищенні ринкової вартості та стійкості бізнесу.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
маркетингові комунікації, управління маркетинговою комунікацією, стратегічний розвиток, інтегровані комунікації, конкурентоспроможність.
ПОСИЛАННЯ
1. Панченко Г.С. (2020). Маркетингові комунікації як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємства. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна, № 1(22). С. 79-84.
2. Зоріна О.І., Фадєєнко В.Ю. (2018). Впив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в сучасних умовах. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 21. С. 1-4.
3. Братко О.С. (2006). Маркетингова політика комунікацій: навч. посіб. Тернопіль: Карт-бланш. 275 с.
4. Зоріна О.І., Сиволовська О.В., Нескуба Т.В. та ін. (2022). Маркетингові комунікації : навч. посіб. Харків: УкрДУЗТ, 227 с.
5. Слюсарєва Л.А., Костіна О.М. (2018). Удосконалення комунікаційної політики підприємства. Економіка і суспільство, Вип. 16. С. 484-494.
6. Король І.В. (уклад.). (2018). Маркетингові комунікації : навч.-метод. посіб. МОН України, УДПУ ім. П. Тичини. Умань : Візаві, 191 с.
7. Попова Н.В., Катаєв А.В., Базалієва Л.В., Кононов О.І., Муха Т.А. (2020). Маркетингові комунікації : підручник. Харків: Факт, 315 с. ISBN 978-966-637-963-7.
8. Сафронська І. (2023). Маркетингові комунікації : навч. посіб. Київ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 149 с.
9. Ромат Є.В. (2022). Маркетингові комунікації : підручник. Київ: Студцентр, 336 с. ISBN 978-966-7530-60-0.
10. Яловега Н.І., Стеценко В.В. (2017). Управління маркетинговими комунікаціями підприємств на сучасному етапі розвитку економіки. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі, № 5(84). С. 53-58.
11. Решетнікова О.В., Бородулін Б.О. (2025). Інтеграція соціальних мереж в управління маркетинговими комунікаціями. Менеджмент ХХІ століття : глобалізаційні виклики : матеріали ІХ Міжнар. наук.-практ. конференції, (Полтава, 15 травня 2025 р.). ПДАУ, С. 563-565.